L'Ajuntament L'alcalde L’opinió de l’alcalde Josep Monràs A Mollet serem els més feliços del món (08.05.2017)

A Mollet serem els més feliços del món

He parlat en molts articles dels beneficis de la pràctica esportiva a escala de valors, per descomptat, però els beneficis pel que fa a la salut són encara majors. Fer esport millora la nostra salut i, per tant, augmenta la nostra esperança de vida. L'esport moderat i adaptat a la nostra condició física, limitacions i capacitats complementa tots aquells tractaments mèdics i farmacèutics que ens hi puguin prescriure. Hi ha estudis que diuen que 1 euro invertit en esport provoca un estalvi de 50 euros en despesa farmacèutica. Així que la necessitat d'acabar amb el sedentarisme i que fer quelcom més per fomentar la pràctica esportiva, és una necessitat pública urgent.

El que presentem avui és anar més enllà del que s'està fent ara. Un professional sanitari, que és qui sap com estem i quin tipus d'exercici necessitem, farà una recepta per a fer esport, i una tècnica de l'Ajuntament, llicenciada en INEFC, és a dir, una professional de l'esport, assessorarà i recomanarà quin tipus d'esport o activitats, de totes aquelles que hi ha a la ciutat, li poden anar bé per aquella recepta prescrita pels professionals sanitaris. I tota l'atenció es farà des dels mateixos CAPS d'Atenció Primària de la ciutat. I no ens quedarem aquí, sinó que, a més, es farà un seguiment per poder avaluar els progressos.

Un dels objectius que enguany s'ha marcat la ciutat, dins les activitats i programes de Mollet, Ciutat Europea de l'Esport 2017, és millorar la salut dels molletans i les molletanes a través de l'esport, i amb la Recepta Mèdica, que es fa conjuntament entre el Sistema Sanitari Públic i l'Ajuntament, es fa un gran pas endavant per complir aquest objectiu.

Vull reconèixer la feina que fan els professionals de la salut pública de la nostra ciutat; tinc coneixement que, malgrat les restriccions pressupostàries, fan una feina excel·lent i els hi vull agrair. I també voldria dir que aquest projecte seria impossible tirar-lo endavant sense aquesta complicitat del sistema sanitari públic, en aquest cas la Generalitat de Catalunya, i l'Ajuntament de Mollet.

Tant de bo, que aquest sistema de Mollet de salut comunitari, es pugui estendre a altres indrets, i que pugui beneficiar al nombre més gran de ciutadans i ciutadanes possibles d'arreu. L'esport millora la nostra salut, i com està demostrat que la felicitat augmenta quan tenim unes millors condicions de salut, és evident que: fer esport ens farà més feliços.