L'Ajuntament L'alcalde L’opinió de l’alcalde Josep Monràs Aito i Jordi, uns cracks de l'esport visiten Mollet (26.04.2017)

Aito i Jordi, uns cracks de l'esport visiten Mollet

Ahir visitava Mollet per segona vegada en Jordi Pons. Un alpinista d renom internacional que ha aconseguit fites tan importants com ser el primer alpinista espanyol en assolir les tres parets nord dels Alps, el primer cim de 6.000 les tres parets nord dels Alps, el primer cim de 6.000 al Nevado Huascaran, el primer 7.000 al Hindu Kush o el primer cim de 8.000 a l'Annapurna Est.

Però Jordi als seus 84 anys contiua essent un fora se sèrie, que representa  l'esperit que ens ha portat a ser Ciutat Europea de l'Esport. I no ho dic pensant en l'esport des del punt de vista de la competició, sinó d'aquells valors que també són intrínsecs al món de l'alpinisme, com la solidaritat, l'esforç, l'ajut als altres, la potenciació de les relacions humanes o el respecte per l'entorn. N'hem d'aprendre molt d'aquest gran alpinista jove d'esperit i gran, molt gran en experiència.

I avui ens visitava Aito Garcia Reneses, una institució del bàsquet, un home admirat i respectat, que s'ha fet un nom treballant durament. Jo fa molts anys que el conec, va ser professor meu quan em vaig treure el títol d'entrenador de bàsquet i recordo que les seves classes et formaven, no momés com a entrenador, sinó també com a persona. Vaig aprendre uns valors i una estima cap a l'esport que m'ha acompanyat tota la vida.

Aito, un home convençut que cal practicar esport, no només per competir i guanyar, sinó per salut i per tot allò que ens aporta, ha fet una fundació per ajudar als joves a través del bàsquet i l'ha volgut presentar a Mollet, perquè enguany som Ciutat Europea de l'Esport i compartim aquest objectiu d'ajuda a travès de l'esport. I li vull agrair enormement aquest gest i també la seva feina i implicació.

Dissabte el tornarem a veure a Mollet al clínic que fa al pavelló de bàsquet de Mollet, tot un regal pels amants del bàsquet rebre una classe magistral del mestre dels mestres del bàsquet.