Arribada dels Reis d’Orient a Mollet

Benvolguts reis d’Orient, Melcior, Gaspar i Baltasar, us rebem com cada any, a la nostra ciutat, plens d’il·lusió i alegria. Per això, en aquesta nit de gener, en què l’estrella d’Orient ens il·lumina, hem sortit al carrer per rebre-us, per donar-vos una càlida benvinguda.

Molts dels més petits que avui ens acompanyen ja han visitat el patge Xumet per donar-li la pipa, per fer-se una mica més grandets. Tota la resta d’infants ja han donat la seva carta als vostres representants i tots estan esperant, ben nerviosos, d’arribar a casa i trobar els regals que haureu deixat, aquest vespre o durant tota la nit. I tots els més grans esperem la vostra arribada per demanar-vos que ens ajudeu, no només aquest nit, sinó tot l’any, a tenir l’esperança que el món serà millor, que si nosaltres ho volem serà així, i que les persones sabrem demostrar que som gent de bona voluntat.

En les nostres cartes, els pares i els avis us hem demanat moltes coses, però entre elles sobretot us demanem pau, amor, salut i feina...

Com a alcalde de la meva ciutat, us demano prosperitat i feina per a totes les famílies de la ciutat. Que ens en sortim, i que entre tots plegats sapiguem treballar i cooperar perquè  ben aviat tot vagi molt millor.

També he demanat que siguem bons veïns els uns per als altres; que ens coneguem, que ens saludem, que ens preocupem per ells; he demanat que cuidem la nostra ciutat; que sapiguem sentir-nos orgullosos del que som i de tot el que han fet els nostres avis i besavis per arribar fins aquí. Que continuem sent uns ciutadans solidaris, com fins ara, i que seguim treballant plegats per al nostre futur col•lectiu.

Per als nens, demano que siguin feliços anant a escola, i que se sentin molt, molt estimats; per als joves, els demano totes les oportunitats del món per formar-se, per estudiar, perquè tinguin feina i que no hagin d’anar-se’n lluny per trobar el seu camí de futur; per a la gent gran, demano que se senti acompanyada i respectada; i per a tots nosaltres, que sapiguem ser uns bons ciutadans i, sobretot, molt bones persones.
---------------------
Majestats, ara que esteu a punt de complir la vostra missió i que després marxareu, feu que el vostre record sigui l’estrella que ens acompanyi tot l’any.

En aquestes festes que ja estan a punt d’acabar-se he demanat que l’esperança sigui el camí que compartim plegats a Mollet tot aquest any que tot just acabem de començar.  Que no abandonem mai el somni de lluitar per un món millor, perquè l’esperança és el somni de la gent que viu desperta, atenta a les oportunitats que ens ofereix la vida.

Estimats Melcior, Gaspar i Baltasar, us envio en nom de tota la ciutat una immensa abraçada, el desig que el vostre amor ens acompanyi tot l’any. Gràcies, Majestats, per tot el que ens portareu.