L'Ajuntament L'alcalde L’opinió de l’alcalde Josep Monràs Comunicat de l'alcalde de Mollet del Vallès respecte les detencions dels presidents d'Òmnium, Jordi Cuixart i de l'ANC, Jordi Sànchez. (17.10.2017)

• Primer de tot vull manifestar el meu respecte a les decisions judicials, tot afegint que crec que l'empresonament dels presidents d'Òmnium Cultural i de l'ANC és completament desproporcionat i afecta greument a la convivència pacífica de les nostres viles.

• Considero que la seva entrada en presó és un error i em sumo a totes aquelles veus que reclamen la revisió d'aquest acte judicial que impliqui la posada en llibertat d'aquestes dues persones.

• Refermo novament el meu compromís amb el diàleg i la sortida negociada al conflicte i amb la defensa de la convivència i de la unitat de tota la ciutadania sota els valors de la democràcia, que ens empara a tots i totes.

• Sempre he defensat i ho continuo defensant, que els problemes polítics s'han de resoldre políticament. El problema d'encaix Catalunya-Espanya no es resoldrà ni amb la justícia ni amb la força: es resoldrà políticament fent un diàleg sincer i amb voluntat d'arribar a acords que beneficiïn ambdues parts.

• Novament demano a aquelles persones que tenen responsabilitat per fer-ho, que comencin a buscar una solució dialogada amb calma i amb seny i, si es veuen incapaços per fer-ho, que deixin pas a persones que realment vulguin solucionar el problema definitivament.