El periodista Jordi Solé Tura

Ens plau presentar-vos una publicació, el número 4 de la col·lecció Textos, que suma a la iniciativa de construir un repositori de documents que ens han d'ajudar a divulgar la figura de Jordi Solé Tura, en aquest cas mostrar la faceta de periodista del nostre molletà. Tot va sortir d'un col·loqui fet a la sala de plens el dia 27 de novembre de 2014, en què els tertulians convidats, Xavier Vidal-Folch i Pere Vilanova, van posar de relleu la consistència, la qualitat i el valor pedagògic i polític del corpus periodístic de Solé Tura, que comença amb força a principis dels anys setanta. Per això hem volgut publicar una mostra, certament petita, d'articles seus, triats pels autors que intervenen en aquesta publicació i que els interpreten i els donen valor a la llum dels nostres dies.

La dedicació al periodisme, com molt bé posen de relleu els autors, és un recurs natural i genuí d'una persona amb un afany didàctic i un tarannà proper com eren propis del Jordi, però també d'una agudesa i una clarividència contrastades. És un reflex del mestratge que tantes vegades hem destacat en la seva obra i en la seva vida, al servei, en aquest cas, d'un públic general, d'una ciutadania que busca en aquest tipus de periodisme la guia i les claus per interpretar una realitat complexa, com van ser els anys de més intensa activitat periodística de Solé Tura.

Des de Mollet del Vallès, la seva ciutat natal, tenim una missió molt clara, que és la de contribuir a la divulgació i a l'estudi del seus llegat públic, ric, polièdric, reconegut arreu on ell va treballar i deixar petjada. Per això agraïm novament, de manera molt sincera, la dedicació de les persones que des de fa anys ens ajuden en aquest objectiu, com són tots els membres del Consell Assessor del Centre d'Estudis per la Democràcia, i en especial ara a Marc Carrillo, Francesc Pallarés, Joan Subirats, Pere Vilanova i Joan Vintró. Expresso un agraïment especial a Xavier Vidal-Folch per haver-nos fet conèixer i apropar-nos al món del Jordi Solé Tura periodista, i també, com sempre, dono les gràcies a la Teresa Eulàlia Calzada i l'Albert Solé pel seu incondicional suport.

Aquests nous Textos, publicats a Mollet del Vallès, són la manifestació pública de l'estima de la seva ciutat cap a Jordi Solé Tura i del compromís ciutadà amb els valors de la democràcia per a la qual ell va treballar tant i va representar amb tanta dignitat.

Podeu consultar aquesta edició de Textos a: http://www.soleturamollet.cat/DetallContinguts/_K1mdFksNO-_oJ3fnOElUU-E-TqDGxpa9

Josep Monràs i Galindo
Alcalde i president del Centre d'Estudis per la Democràcia Jordi Solé Tura