L'Ajuntament L'alcalde L’opinió de l’alcalde Josep Monràs Pluralitat i respecte en el Dia de la Ciutat (12.11.2016)

Pluralitat i respecte en el Dia de la Ciutat

Hem viscut un apassionant col·loqui a la sala de Plens del nostre Ajuntament, un debat plural, on s'han tractat temes actuals i en el que hem pogut sentir tres visions molt diferents aportades per catedràtics. Un debat on ha primat, per sobre de tot, el respecte entre els tertulians. Jo crec que en democràcia el respecte a les opinions dels altres és fonamental i és una mostra de maduresa intel·lectual i democràtica.

Crec, que ha estat un homenatge fantàstic per recordar la figura del molletà il·lustre Jordi Solé Tura, un home avançat al seu temps i que ens va deixar reflexions que podríem dir que s'avançaven al seu temps, donat que, ara estan d'actualitat, com podreu comprovar si llegiu el número 4 del llibre Textos. Un llibre que és un recull dels articles que en Jordi Solé Tura va publicar al diari El País entre el 1983 i el 2002, a qui agraeixo la seva col·laboració, uns escrits que ens mostren una nova faceta d'en Jordi, la periodística, un recurs natural i genuí d'una persona amb afany didàctic i proper i alhora de clarividència, anàlisi, reflexió i opinió.

Estic convençut que ell estaria molt content que s'hagi fet aquest col·loqui, del debat en si i del respecte però a la vegada de la defensa que cadascun dels ponents va fer de la seva posició. Vull aprofitar per donar les gràcies als tres ponents: la Mercè Barceló, catedràtica de Dret Constitucional de la UAB; en Joan Botella, catedràtic de Ciència Política i Dret Públic de la UAB i president de Federalistes d'Esquerres; i al Francesc de Carreras, catedràtic de Dret Constitucional de la UAB. També vull agrair públicament el suport incondicional de l'Albert Solé i la Teresa Eulàlia, que mai s'han oblidat de Mollet i ens ajuden a mantenir viu el record i el legat d'en Jordi Solé. I per descomptat, també vull agrair a tot el públic que va omplir la sala de Plens per escoltar aquest col·loqui i homenatjar al nostre estimat molletà il·lustre, en Jordi Solé Tura.