El QR de l'ocupació a Mollet

EMFO, l'Empresa Municipal per la Formació Ocupacional i l'Ocupació es transformarà totalment per adaptar-se a les noves necessitats i comptarà amb nous espais per la innovació empresarial, el coworking, la formació i per continuar creant ocupació.

EMFO es dividirà en tres espais:
El primer són els serveis centrals que hi ha a Riera Seca: des d'allà es continuaran fent la gestió de tots els serveis d'ocupació i de formació.

Tindrem un segon punt que oferirà un servei específic per a la formació. Aquest espai es transformarà amb recursos propis de l'Ajuntament i, per tant, és una aposta decidida i contundent del govern de la ciutat. Reformarem tot l'edifici de l'antiga escola Longaron, que passarà de ser un centre educatiu per a nens i nenes de la ciutat a un centre educatiu per a la formació en l'ocupació.

I un tercer element. Ben aviat la comissaria de policia es traslladarà a les noves dependències i llavors es transformarà tant la primera planta, entrant des de Jaume I, com la primera planta de l'edifici de la comissaria entrant per darrere del Mercat Vell. A la part baixa és on s'ubicaran tots els serveis del pla d'ocupació municipal PIVEM (vestuaris, material...) i a la part de Jaume I, ubicarem un espai d'iniciatives empresarials, de coworking, de joves emprenedors... entre d'altres i al que li hem volgut donar un nom molt específic i és QR, "Qualitat i Recerca". Però QR significa realment Resposta Ràpida en anglès Quick Response.

Per tant avui estem demostrant que el govern de la ciutat té una resposta ràpida respecte als nous reptes que tenim a l'àmbit de l'ocupació i de la formació i, per tant, també amb recursos propis municipals farem la rehabilitació d'aquest espai per ubicar-hi aquests nous serveis de la ciutat.

Són serveis que reclama la ciutadania i nosaltres ens liderem aquestes peticions ciutadanes en l'àmbit de l'ocupació i de la formació. Amb l'objectiu final únic que és que hi puguin haver més persones contractades cada any, que més persones puguin tenir l'oportunitat de tenir feina, que més persones tinguin la possibilitat de desenvolupar-se personalment, familiarment i col·lectivament, aquest és l'objectiu final i adaptem els nostres serveis per poder donar aquestes oportunitats als nostres ciutadans i les nostres ciutadanes.

Ens dóna la força a fer-ho les bones dades de l'any 2017 d'EMFO: a Mollet hem atès a més de 10.000 ciutadans i ciutadanes, més de 1.000 persones s'han pogut formar laboralment, més de 300 joves han tingut l'oportunitat de treballar i formar-se en diversos programes que s'han executat des de l'Ajuntament, hem ajudat a crear més de 125 noves empreses. Amb recursos propis de l'Ajuntament hem fet una rotació de contractació de 50 molletans i molletanes per diversos serveis de la ciutat al pla d'ocupació municipal del PIVEM, que són 50 persones que s'han format, han treballat i se'ls ha tutelat perquè es puguin reincorporar al mercat de treball.

Ara mateix l'atur a Mollet és del 15,4%, i la xifra és inferior a 4000 aturats, afortunadament hem deixat enrere les dramàtiques dades de fa un parell d'anys on el nombre de molletans i molletanes a l'atur passava dels 6.000. És per estar content? No, perquè no pararem fins que tothom qui vulgui treballar pugui tenir l'oportunitat de fer-ho, però val a dir que les dades són irrefutables i crec que demostren que s'està fent una gran feina en aquest sentit i que estem en el bon camí.

Mentre hi hagi una persona que busqui una oportunitat de feina, nosaltres l'ajudarem i mentre hi hagi aquestes persones no ens sentirem del tot satisfets i per això ens adaptem amb nous serveis.