L'Ajuntament L'alcalde L’opinió de l’alcalde Josep Monràs Els nens i nenes ens presenten les seves propostes per incrementar la pràctica esportiva a Mollet (13.03.2017)

Aquest passat diumenge, tenia lloc el Ple del Consell dels Infants de Mollet, el ple més entranyable de l'any. El Ple en el que des del 2006 prenen la paraula els alumnes de 5è o 6è de tots els centres públics i concertats de Mollet, més l'escola d'educació especial de la nostra ciutat i un any més ens han deixat a tots bocabadats.

Enguany com Mollet és Ciutat Europea de l'Esport, els hi vaig proposar que elaboressin propostes per incrementar la practica esportiva a nivell de municipi, i com cada any, tots els alumnes s'han pres molt seriosament l'encàrrec i han treballat durament, han fet enquestes, han estudiat, han fet reunions, s'han interessat sobre el tema ......  fins que els representants de cada una de les classes, ens presentaven públicament a la Sala de Plens de la Ciutat les seves conclusions i ens posaven els deures a fer els propers mesos. He de dir que les seves conclusions i les propostes que ens van fer van ser molt interessants.

Ahir vaig demanar-los que ens ajudessin a fer dues:
La primera: organitzar una caminada familiar en una data propera a la Festa de l'Esport al Carrer, ja orientada al públic infantil i així ajudar a l?Ajuntament a difondre el que anomenem "objectiu 10.000 passes". Segons la Organització Mundial de la Salut, el sedentarisme és una de les principals causes de patir malalties com hipertensió, obesitat, diabetis ......... i com a Ciutat Europea de l'Esport hem de fomentar a que els molletans i molletanes facin esport, i així, entre d'altres beneficis, millorar la nostra salut.

I una segona proposta, com enguany commemorem el 25è aniversari de les olimpíades en les que Mollet va ser subseu olímpica i paralímpica, he proposat als nens i nenes que participin del recorregut de la torxa olímpica. Que crec que serà una bona forma de recuperar l'esperit olímpic de Barcelona '92 i de retre homenatge al major esdeveniment esportiu que s?ha celebrat a Mollet.

Vull felicitar i agrair públicament, a tots els nois i noies que han participat del Consell dels Infants, als que van treballar a classe i als que van agafar el micròfon i, amb la seva veu, a vegades entretallada pels nervis, ens han exposat les seves propostes i ens han ensenyat a veure Mollet a través dels seus ulls.