L'Ajuntament L'alcalde L’opinió de l’alcalde Josep Monràs Mollet és drets socials, sostenibilitat i futur (02.12.2016)

Mollet és drets socials, sostenibilitat i futur

Aquesta és una setmana molt intensa, totes ho són, però aquesta ho ha estat especialment sobretot pels temes tan importants que s'han tractat. Cada dia han passat moltes coses importants a la ciutat i en vull ressaltar algunes:
El dilluns va tenir lloc el Ple Municipal i es van aprovar moltes mocions que demostren el caire social de la ciutat i la preocupació d'aquest Ajuntament pels problemes reals dels molletans i les molletanes, en matèries tan sensibles com la salut amb l'adhesió a la declaració de París que vol aconseguir acabar amb l'epidèmia de la SIDA i a la campanya Pren-te el pols de prevenció de l'ictus, i també amb un problema en el que hi estem molt conscients i treballant amb intensitat com la pobresa energètica.

El dimarts presentàvem, amb el comerç de la ciutat, la programació de Nadal, una programació molt completa i variada, que aposta pel comerç de proximitat en unes dates tant importants per als comerços de la ciutat com són les festes de Nadal. Enguany tindrem una ciutat amb molta llum, alegria, amb activitats sorprenents com a la vesprada del dia 9 de desembre a la plaça Prat de la Riba i amb la novetat de disposar d'una Casa del Tió que és la masia de Can Borrell, que estarà  il·luminada per primer cop. Es poden consultar les més de 60 activitats que us proposem conjuntament amb els comerços de la ciutat, perquè hem preparat una programació molt interessant i per a tots els públics.

El dimecres prop de 150 professionals i estudiants de grau social van viure una jornada que voldria valorar com a molt important a Mollet, era una jornada centrada en el treball preventiu en la infància en risc i el paper que hi juguen els serveis socioeducatius des dels Ajuntaments. Algú pot pensar que un infant pot estudiar bé si quan arriba a casa veu que els seus pares estan preocupats perquè no poden pagar el lloguer, tenen una ordre de desnonament o estan a punt de tallar-los la llum o el gas? El repte que han estat afrontant durant la jornada és com i què podem fer per ajudar aquests nens a estudiar, a jugar, en definitiva, a viure una infància el més feliç i plena possible. La jornada de prevenció i món local ha estat la cloenda dels actes de celebració del 10è aniversari del Centre Obert de Mollet i va  coincidir amb una efemèride molt important per a Mollet, el Dia Internacional de la Ciutat Educadora, i és que les ciutats tenim un paper molt important i és tenir cura dels nostres ciutadans, especialment dels infants i apostar per una educació pública i de qualitat, perquè l'educació és el fonament pel desenvolupament personal i col·lectiu i fa les societats més justes, solidàries i interculturals.

Dimecres també, l'Hospital de Mollet rebia el segell d'Excel·lència Europea EFQM +400, un segell que és un reconeixement a una forma de fer bé les coses, una cultura de treball que ens ha de fer sentir orgullosos, perquè que l'hospital que tenim de referència a la ciutat rebi un reconeixement europeu per fer bé les coses, ens ha de donar tranquil·litat i alegria.

Dijous i divendres, hem tingut el plaer de tenir a la nostra ciutat les ciutats Green Leaf d'arreu d'Europa, és a dir les ciutats que hem estat o  són actualment Capitals Europees del Medi Ambient. Mollet va ser la primera capital Europea del Medi Ambient Green Leaf, i per aquest motiu hem promogut la creació d'una xarxa de municipis Green Leaf, que durant els dos primers anys presidirà Mollet. Els membres som municipis que hem apostat fort pel medi ambient, per les energies renovables, per l'agricultura ecològica, per la mobilitat sostenible, per reciclar, en definitiva, per fer ciutats més netes i compromeses amb el Medi Ambient. És per a mi un orgull poder mostrar tot el que es fa a Mollet i ha estat motiu per a què hàgim estat Capital Europea del Medi Ambient i, també, per poder continuar aprenent el que fan a altres ciutats del món per a continuar estant a l'avantguarda en tots els temes relacionats amb el Medi Ambient i la sostenibilitat de la ciutat.

I divendres també hem donat el tret de sortida a les festes de Nadal amb la tradicional encesa de llums de la ciutat i la inauguració del betlem de goma-eva més gran, m'atreviria a dir, del món que fa l'Associació de Veïns d'Estació de França-Can Mulà.

Com veieu ha estat una setmana molt intensa i plena de projectes interessants, importants i pioners i en la que el nom de la ciutat de Mollet està lligat a drets socials, sostenibilitat i futur. La ciutat, com la nostra societat, està en constant canvi però amb fonaments ferms i de futur. Mollet no s'atura.