L'Ajuntament L'alcalde L’opinió de l’alcalde Josep Monràs Nou curs i continuem treballant per la ciutat (15/09/11)

Nou curs i continuem treballant per la ciutat

Mollet del Vallès, la seva gent, el seu Ajuntament, continuen amb la dinàmica de sempre: el treball de construcció d’una ciutat cívica, humana, bonica, de progrés. D’acord amb els temps i les circumstàncies, la feina ens porta a prioritzar més que mai la promoció de l’activitat econòmica, l’atenció social i el suport a les persones i famílies que pateixen de manera greu l’atur i diverses mancances. Però alhora no oblidem allò que ens fa sempre anar endavant i millorar com a societat: les festes, les tradicions, els homenatges i fer que els nostres carrers i places es renovin i ens convidin a sentir-nos encara més orgullosos del nostre paisatge urbà. Com a exemples, una Festa Major magnífica, una Diada unitària i reivindicativa, una Fira d’Artesans tan nostra, el curs escolar que comença, enguany amb el nou quart institut, o el parc de les Pruneres, magnífic, que tenim a punt d’inaugurar per d’aquí a unes setmanes.

És un treball que construeix, que reforça els vincles de ciutat i de societat, i de la gent amb el seu espai habitual de relació ciutadana i de desenvolupament dels projectes personals. Treballem per sumar, per fer millor les coses, amb un esperit positiu i d’estima cap a això que és nostre i compartim, la ciutat. Per aquest motiu, actituds recalcitrants, que volen boicotejar aquest clima de convivència pacífica, que només troben el sentit en la crítica cega i en la destrucció i que no volen el diàleg sinó exclusivament cridar més que tothom i imposar consignes, no ajuden a tirar endavant el nostre projecte col•lectiu.

Parlant s’entén la gent, i no cridant, manipulant, imposant la pròpia opinió o punts de vista. La demagògia no és un bon sistema de relació i de treball conjunt entre administració i ciutadania. Faig una crida al diàleg i, sobretot, a no deixar-se emportar pels crits o les imposicions de gent poc acostumada a parar-se a escoltar les raons dels altres, poc acostumada a contribuir i col•laborar, molt sovint només a aprofitar-se’n.

Des de l’Ajuntament, i jo el primer de tots com a alcalde, tenim molt clar que treballem per a la ciutat i la seva gent, per a tothom sense distincions, tan bé com podem i sabem. I dia a dia, i malgrat les dificultats, bastim el nostre projecte, que és el millor futur possible per a Mollet.

Josep Monràs i Galindo