Obrim nous camins al futur

Mollet encapçala l'Associació Àmbit B30 formada per 23 ajuntaments a més d'empreses, centres tecnològics i  de recerca, universitats, organitzacions empresarials i sindical. I aquest més de setembre aquesta associació, que presideixo, ha demanat més inversió en el territori per tal que puguem ser un dels eixos vertebradors del futur de l'entorn metropolità, exprement tota la seva capacitat per fer més competitiu aquest territori.

Parlar sobre la B-30 implica millorar les connexions del nostre territori amb Europa, de forma que les nostres empreses guanyin capacitat per fer arribar els seus productes a tots el racons del continent amb la màxima rapidesa, de com aquesta infraestructura pot millorar l'eficiència del nostre transport ferroviari, o de com facilitar que els treballadors de la comarca puguin desplaçar-se amb menys temps fins els seus nous llocs de treball i, també, determinar quina mena d'activitat econòmica volem, una activitat que ha d'estar basada en la innovació i la recerca, per generar ocupació de qualitat.

Parlem, en definitiva d'una cosa que va molt més enllà del simple traçat d?una carretera, parlem de com podem crear llocs de treball per poder sortir de la crisi i garantir el futur de tots i cadascun dels molletans. Al cap i a la fi, es pot sortir de la crisi sense deixar ningú enrere, fer-ho d'un altra manera suposaria enquistar dins de la nostra societat unes desigualtats que pagaríem molt cares.
L'actual govern de Mollet ha demostrat que sortir de la crisi sense retallar serveis és possible. Només cal escoltar la ciutadania, i no frenar les ambicions d'una ciutat que es mostra imparable quan es tracta de construir un futur que ens pertany a tots.

Només podrem sortir de la crisi generant ocupació, i per generar ocupació cal millorar les capacitats de les nostres empreses i facilitar la creació d'altres de noves. Aquest govern municipal treballa en els dos fronts. La feina que fem des del nostre Servei Municipal d'Ocupació de Mollet, així ho demostra.

L'Ajuntament ha contribuït en el que portem d'any a la creació de 100 noves empreses, de les quals 25 s'han formalitzat a través del Punt d'Atenció a l'Emprenedor, un nou servei que permet gestionar telemàticament, i d'un sol cop, tots els tràmits necessaris per constituir una empresa, i només en 48 hores i en el mateix lloc on s'ha fet tot el seguiment i assessorament del projecte empresarial.

Som un poble de treballadors, que sabem que cada negoci i cada empresa que s'obri a la nostra ciutat és un bé preuat al que cal ajudar i facilitar les coses amb la finalitat que cristal·litzin i sigui una realitat. Nosaltres continuarem treballant per fer tot el que sigui necessari per oferir als molletans una vida digne i amb oportunitats.

Josep Monràs i Galindo