Parc de les Pruneres, sí

(2 de desembre de 2011)

Diumenge passat, el dia que vam obrir el parc de les Pruneres, va ser un dia bonic, càlid, de cares contentes i orgulloses per aquest nou espai que, m’atreveixo a dir, esdevindrà un dels signes d’identitat de Mollet.

Aquests dies hem parlat força dels valors del parc, ja que més enllà del que ens transmet la mirada, l’estètica, darrera la construcció de les Pruneres hi ha hagut una voluntat evident de fer un parc per a les persones, un parc sostenible, amb un control essencial de despeses i costos finals, i on hem portat a la pràctica una veritable política de participació ja que l’Associació de Veïns del Centre hi ha fet moltes aportacions que ens han ajudat a millorar el projecte.

Amb el parc de les Pruneres tenim uns elements que estic segur que es convertiran en símbols identitaris: un, el menhir, ja ho és i ja el tenim integrat, amb una rèplica instal•lada allà on el vam trobar. Després tenim l’arc font, que simbolitza la porta que ens permet entrar en aquest espai únic en si mateix, d’on brolla l’aigua, representant d’aquests valors de natura i sostenibilitat que representa el parc. I finalment, el panell digital, que permet que la gent s’hi reflecteixi ja sigui a través del mirall com des de la realitat virtual, en unes pantalles que han de ser un aparador de paraules i d’art, de participació ciutadana i de la vitalitat cultural molletana.

Aquest parc és un parc més de la ciutat, certament; però no hem d’oblidar el significat que té pel lloc que ocupa, pel que era abans i per la voluntat representativa que té. Si recordem l’oposició que hi va haver per part d’algunes persones o grups al projecte, cal dir que ara reconeixen que el parc és bonic i que és l’obra que s’hi havia de fer, és el parc central que la ciutat es mereix.

Ara toca el més difícil: conservar-lo. Cal fer una crida perquè el parc es vegi net i estigui net. És un parc per a tothom i ens correspon a tots nosaltres, en conjunt, de cuidar-lo: l’Ajuntament amb el manteniment del serveis; els usuaris i visitants, tenint-ne cura; els propietaris dels gossos, sabent que el parc és bàsicament per a les persones;  i els infants, demanant-los que facin un bon ús de la meravellosa tirolina del parc i de tota la resta de jocs infantils... Així tots podrem gaudir del parc, el principal sentit d’un parc tan bonic com aquest...

El parc de les Pruneres és el símbol d’una nova època, plenament del segle XXI, i ha de ser sobretot la representació d’un Mollet actiu, participatiu, cívic, que té clar que tot allò públic és de tothom però que cal cuidar com si fos només nostre.

Ciutadans i ciutadanes de Mollet, gaudiu d’aquest gran parc central, un paisatge bonic que ja hem començat a estimar com tot allò que és nostre.

Josep Monràs i Galindo, alcalde