Per la cohesió social i la proximitat

Les mesures per fer front a la crisi econòmica des del govern municipal estan directament determinades i condicionades per polítiques econòmiques superiors, ja siguin les de la Generalitat o el Govern de l’Estat. En aquest sentit, doncs, l’exercici de realisme i de responsabilitat en fer el pressupost segueix sent una constant, i l’any 2012 l’austeritat i el rigor tornen a imposar-se clarament.

És sota aquestes premisses que les ajudes socials i les polítiques de promoció econòmica i ocupació tornen a ser els eixos bàsics del pressupost municipal. Per això, en relació l’any passat, augmentem un 15 % les partides de serveis socials i destinem un 25% més de recursos per a promoció econòmica i foment de l’ocupació. Aquí ens proposem novament la creació de nous llocs de treball i l’impuls de noves empreses, com a mínim igual que l’any anterior: 500 llocs de treball i 88 empreses. En la mesura de les nostres possibilitats hem de reactivar l’economia local i hem de deixar més clar que mai el missatge que l’Ajuntament està al costat de les persones i les famílies que pateixen durament la crisi.

És per tot això que valoro l’acord de govern signat amb el grup municipal de CiU perquè està fet sobre la base de la cooperació i la suma de forces per fer més eficaç el resultat del nostre treball per a la ciutat. Per això l’hem signat sota el nom d’“acord per a Mollet”. I em congratulo que sigui una proposta de col·laboració sincera, que he fet extensiva a altres forces del Consistori, perquè la meva idea sempre ha estat sumar amb les aportacions de tothom, i sempre amb rigor i responsabilitat i sense populismes ni demagògies que no ajuden a construir res de profit.

Estem en uns moments crucials, ja que el model de gestió que era possible fins ara en l’administració local ja no és viable. Necessitem de manera imperativa millorar el finançament local, i fer-ho sobretot des de la base que la gestió pública ha de ser més responsable, més eficaç i més eficient que mai. I també sobre la base que ens és imprescindible acollir i integrar de manera estructurada i definida la veu de la ciutat en els grans assumptes locals, com hem posat de manifest en la constitució fa una setmana del Consell de Ciutat.

Treballem per a Mollet, per a la ciutat, és a dir, per als nostres conciutadans. No és una obvietat, és el convenciment que tenim i la missió que ens anima fins i tot en els moments més difícils. Perquè cada pas que fem, el fem cap endavant i el fem construint i afermant unes bases sòlides que donen sentit al present i al futur al qual aspirem com a poble. Per això el nostre treball per a l’enfortiment de la cohesió social i per a la creació d’oportunitats per a tothom, sobre les premisses de la responsabilitat, la proximitat i la participació ciutadana, ens motiva més que mai i, com a govern de la ciutat, ens renova l’impuls i la il·lusió per Mollet.

Josep Monràs i Galindo