L'Ajuntament L'alcalde L’opinió de l’alcalde Josep Monràs "Per Mollet": l'orgull de fer ciutat (27/02/15)

"Per Mollet": l'orgull de fer ciutat

Poques coses poden ser més emotives que trobar-nos amb les persones que estimen les altres persones, que treballen pels demés i, el que ve a ser gairebé el mateix; contribueixen a la construcció del benestar de la ciutat, a canvi d'una cosa tan simple i tan senzilla com una mirada, un gest o un somriure.
De tant en tant, cal reconèixer la tasca d'aquests veïns generosos i desinteressats. A la nostra ciutat hem sabut trobar aquest moment d'agraïment en l'acte de lliurament del premis "Per Mollet". És difícil destacar una entitat o una persona en unes distincions que reconeixen una actitud, un tarannà que ens distingeix als molletans i molletanes, com és la nostra vocació de servei, la nostra solidaritat i la nostra voluntat de fer ciutat. Si em permeteu, vull agrair les generoses paraules que tant en Romà Parera com l'Andreu Llargués van tenir respecte la capacitat de col·laboració de l'Ajuntament i l'orgull que senten quan porten el nom Mollet arreu del món.

Les ciutats les fan les persones. Si avui som la capital del Baix Vallès i ens podem projectar amb il·lusió cap el futur, és gràcies al treball callat que fan cada dia els homes i les dones que lluiten contra la pobresa, en favor de l'esport, per la salut, per la sostenibilitat o per l'educació des de les entitats a les que pertanyen o a través del seu treball quotidià. Ens podem sentir orgullosos de la seva feina i de tenir-los com a conciutadans.

Orgullosos de persones que fan que Mollet sigui avui en dia una ciutat reconeguda per la seva capacitat de convivència, per la seva capacitat integradora, per ser un lloc capaç de crear oportunitats.

L'Andreu, el Romà, i totes les persones i entitats reconegudes amb aquesta distinció treballen des de la seva noblesa pel benestar de tots els molletans i les molletanes, tenen una característica en comú, i és el seu convenciment de que els problemes de la gent cal afrontar-los ara, i no en un horitzó imaginari i llunyà; i que cal afrontar-los de veritat, no només amb paraules tan boniques com buides, que desprès queden en un no res.

D'això se'n diu compromís. Un compromís cap als seus veïns, cap a Mollet, però també, i sobretot, cap a si mateixos. Aquest compromís i honestedat ha portat a l'Ajuntament de Mollet i a totes les persones i entitats reconegudes amb aquesta distinció cívica al convenciment de que una societat només potser cohesionada si és capaç d'oferir oportunitats per a tothom, d'avançar sense deixar a ningú enrere. Això és el que avui estem fent gràcies a l'esforç de tantes i tantes persones que s'estimen de veritat aquesta ciutat que fem créixer cada dia entre tots.

Josep Monràs i Galindo
Alcalde de Mollet del Vallès