Per una Diada social i diversa

El proper 11 de Setembre moltes persones viurem una Diada històrica pel fet que estarem a prop d'unes noves eleccions al Parlament de Catalunya. Una Diada que es planteja com a unitària i que crec que no ho serà, perquè alguns s'han entossudit a marcar fronteres o murs de divisió, en el sentit que solament es pot estar en un costat o en l'altre, que tampoc és possible quedar-se al mig i que tot se centra entre independència o no.

A mi m'agradaria anar una mica més enllà: voldria saber què pensen fer per evitar la fractura social que ja tenim instal·lada en els nostres carrers i places; què pensen fer per resoldre els problemes de desigualtat que hi ha al darrera de la discussió simplista de símbols i banderes; què pensen fer per crear estabilitat que ens porti inversions per generar feina als que no en tenen; si pensen aprovar una llei que eviti desnonaments immorals; si pensen aprovar els recursos suficients per evitar que cap nen o nena es quedi sense menjar o sense ajuts durant els estius.

També tinc altres dubtes: si pensen tornar a invertir a escoles, perquè invertir en les escoles és invertir en el nostre futur; i si algú ens pot dir si retallaran les grans subvencions a grups mediàtics perquè puguin parlar del que a "ells" els interessa i destinar els recursos a oferir plans d'ocupació, i tantes altres qüestions de les quals ningú ara sembla que en parla.

Segurament en aquesta Diada no parlarem de totes aquestes qüestions, que crec que són les que realment preocupen als ciutadans i les ciutadanes que tenim com a bandera la senyera. Jo, com a alcalde, reivindico una Diada social i diversa, de respecte i de treballar des de la discrepància per una Catalunya més justa, més solidària, amb més oportunitats per a tothom.

Us convido, com cada any, a l'acte unitari la Diada. Convido tots els molletans i totes les molletanes a participar en aquest acte de comemoració i homenatge a la nostra història i a la nostra gent, amb el qual demostrem que som un poble exemple de convivència i d'integració, i que això és el que ens fa créixer i progressar. I per reivindicar aquesta Catalunya justa, de progrés, per a tothom.

Josep Monràs i Galindo