L'Ajuntament L'alcalde L’opinió de l’alcalde Josep Monràs Un pou sense fons? Tolerància 0 amb l'incivisme (23.06.2017)

Un pou sense fons? Tolerància 0 amb l'incivisme

L'Ajuntament cada any implementa millores per a fer una gestió de recollida d'escombraries més eficient i eficaç. Per intentar que tots i totes reciclem i que els carrers estiguin més nets.

Però tots els nostres esforços i els recursos invertits, que en són molts, son un pou sense fons si algunes persones continuen essent incíviques. No serveixen de res, si no fem coses tan senzilles com fer servir les papereres, si no fiquem les deixalles dins dels contenidors... ja fa molts anys que hi ha un telèfon gratuït per recollir estris vells al carrer que, a més, t'ho recullen a la porta de casa teva. És incomprensible, ara que tothom tenim un telèfon mòbil a la mà, que no puguem fer-lo servir per fer una trucada (gratuïta) o connectar-nos al web de molletnesnet per organitzar la recollida de mobles i estris vells
I, en comptes d'això, els deixen al carrer, a qualsevol lloc, fins i tot a vegades entorpint el pas de cadires de rodes i passos de vianants i donant una molt mala imatge dels carrers de la ciutat. Totalment injustificada i innecessària.

L'Ajuntament continua posant de la seva part, ara participant d'una prova pilot que permetrà millorar la gestió de residus, saber si cal reforçar algun punt amb més contenidors, optimitzar les rutes de recollida, detectar incidències... això ho fem perquè l'Ajuntament fa una aposta clara i decidida per donar el millor servei. Perquè els treballadors i treballadores de neteja fan molt bona feina. Però malauradament, el seu esforç a vegades són insuficient si  tots i totes no prenem consciència que amb les nostres accions fem un Mollet millor. No és possible tenir un policia, ni una persona de neteja a cada cantonada, és inviable. Cal que prenguem consciència, d'una vegada per totes, que els carrers no són un abocador, que les papereres estan per fer-les servir, que les escombraries s'han de ficar dins dels contenidors, que tenim una deixalleria mòbil que cada dia està a un barri diferent...

Crec que ja és hora que les persones cíviques, que som la majoria, diguem a aquelles que no ho fan bé, que si als incívics no els importa tenir els carrers bruts o tenir un sofà davant de casa seva, a nosaltres sí. L'Ajuntament ja ha posat una trentena de multes a persones que deixaven les bosses fora dels contenidors, multes pel valor de 400 euros, i no seran les últimes, continuarem perseguint l'incivisme. Sé que les persones cíviques guanyarem aquesta batalla, però també sé que serà amb la col·laboració de tots i totes, Ajuntament i persones cíviques de Mollet.

Mollet és casa de tots els que hi vivim, i cal respectar el seu entorn, les places i els carrers com si fos una habitació més de casa nostra. Cal que tots i totes entenguem que el civisme ens ajuda a viure millor. El civisme és un comportament de respecte amb tots i amb el que ens envolta. La ciutat és la suma del comportament de cada un de nosaltres. Sense la teva col·laboració, dona igual quants diners i recursos humans invertim en la neteja i la recollida de residus, cal tolerància 0 amb l'incivisme, ajuda'ns.