L'Ajuntament L'alcalde L’opinió de l’alcalde Josep Monràs Una ciutat orgullosa de la seva transparència (3/04/14)

Una ciutat orgullosa de la transparència

Mollet és la ciutat més transparent del Vallès Oriental, i no només això, els molletans ens podem sentir orgullosos d'estar entre les 10 primeres ciutats de Catalunya en aquest rànquing. Això no ho diu l'alcalde que us escriu; ho fa un ens neutral i allunyat de la quotidianitat política com és la Universitat Autònoma de Barcelona, que ha atorgat a l'Ajuntament el segell Infoparticipa, amb el qual es reconeix la pluralitat, la facilitat d'accedir a la informació i els instruments posats al servei de la participació ciutadana a través de la web municipal.

Estem satisfets d'oferir a la ciutadania aquestes eines, que ens permeten construir entre tots i totes una vila per a tothom. Parlem d'un tema prou seriós com per no permetre'ns fer demagògia amb ell, ans al contrari, l'hem de saber aprofitar per aprofundir en un model que ens fa créixer en qualitat democràtica.

Si hem pogut guanyar aquest guardó ha estat perquè creiem fermament en les possibilitats que ens ofereixen les noves tecnologies per acostar l'administració als ciutadans, però també perquè som conscients que no podem construir el nostre futur comú d'esquenes al que ens ofereixen. Ben al contrari, aquest govern municipal ha fet un esforç importantíssim per implantar els mitjans entorn dels quals girarà l'economia, el lleure i fins i tot la forma de relacionar-nos en el futur.

Aquesta voluntat és la que ha propiciat que l'empresa Jazztel triï la nostra ciutat per invertir 4 milions d'euros, i el que potser sigui més important, crear 80 llocs de treball per desplegar d'aquí a l'estiu la xarxa de fibra òptica a la ciutat. Una decisió que ens posa al mateix nivell que les poblacions tecnològicament més avançades del món i que tindrà efectes pràctics diversos, des de la possibilitat d'accedir en les millors condicions de velocitat, qualitat i seguretat als serveis de telefonia, banda ampla i televisió, o fer possible les connexions dels  telèfons o de les ordinadors a les nostres llars particulars, fins a atreure noves inversions i empreses centrades en el coneixement, capaces de generar ocupació de qualitat.

El que estem dient, el que ens diuen els inversors que creuen en la nostra ciutat, és que hem pujat a la primera divisió, que Mollet esdevindrà un dels llocs tecnològicament més avançats del món, ja que tindrà més del 50% de penetració de la fibra òptica. De fet, aquest percentatge se situarà a l'entorn del 75-80%.

Són bones notícies. D'aquelles que ens agradaria donar cada dia, d'aquelles que ens parlen de com, poc a poc, anem treballant per anar creant oportunitats pels molletans i molletanes. Treballo amb una profunda convicció democràtica, de transparència i de diàleg i per això tot l'equip de govern posem tots els nostres esforços i dedicació per resoldre problemes molt difícils d' aquest present però sense oblidar-nos en cap moment de seguir treballant per al futur.

Josep Monràs
alcalde