Català | Castellano RSS
Actualitat COVID19 a Mollet Mesures econòmiques i socials municipals

Mesures econòmiques i socials municipals

cartelas7

 

El Govern Municipal aprova un paquet de mesures d’ajudes econòmiques i socials per pal·liar els efectes de la Covid-19

 

Aquest paquet de mesures es recullen al Pla de Protecció Social i Reactivació Econòmica per als comerços, empreses, serveis de la ciutat i famílies.

 

  • Aquests ajuts se sumen a la resta d’ajuts, subvencions i bonificacions que l’Ajuntament ha posat en marxa per pal·liar els efectes econòmics de la Covid-19 a la ciutat. El Pla de xoc està dotat d’1,5 milions d’euros extres que se sumen als 200.000 € que ja es van destinar a aquesta emergència durant l’Estat d’Alarma.

 

  • Comporten, entre d’altres, un Pla individualitzat per ajornament o fraccionament dels tributs municipals, sense recàrrecs.

 

  • I una aprovació d'un nou calendari fiscal que endarrereix el termini de pagament de tributs,taxes i preus públics. No es cobraran per aquelles activitats que no s’han pogut du a terme

 

  • Els ajuts contemplats en el Pla són amb recursos municipals i independents de les polítiques o els recursos que puguin venir d’altres administracions.

 

 

Pla

 

Ajudes del Pla

Fins el moment s'han desenvolupat dos paquets de mesures econòmiques per ajudar a pal·liar els efectes de la crisi sanitària. Entre aquestes destaquen: 

  • Ajudes directes de fins a 250 euros.
  • Increment dels supòsits de subvenció de l’IBI. El termini per demanar les noves subvencions per l'Impost de Béns Immobles s’allarga fins el 30 de setembre.
  • Increment dels supòsits de la subvenció municipal pel pagament del lloguer passant de 100 a 150 euros d’ajuda.
  • Eximir de la taxa d’ocupació de taules i cadires des de l’inici de l’estat d’Alarma i fins a final de l’any 2020.
  • Llicències de terrasses: Els titulars de les llicències d’ocupació de via pública –terrasses– van estar exempts de pagar aquesta taxa mentre va durar la situació d’emergència.
  • Eximir de la taxa de recollida de residus comercials des de l’inici de l’estat d’Alarma i fins a finals de l’any 2020.
  • Increment de contractació de persones en el plans d’ocupació municipals i ajudes al sector empresarial per a la contractació de persones en atur.
  • Pròrroga del calendari fiscal per afavorir la reactivació econòmica i el suport a les famílies més vulnerables.

 

                                                             (Cliqueu per més informació)

                                                             calendarifiscal2020

 

  • Taxa escola bressol: Si en el moment de la preinscripció un o dos dels progenitors estaven en un ERTO, atur o autònom que com a conseqüència de la COVID-19 hagi vist davallar els seus ingressos, se’ls hi aplicarà el barem de la tarifació social de l’escola bressol que els hi pertoqui, pels ingressos que acreditin tenir durant el mes de març, abril i maig. La seva taxa d’escola bressol es comprova trimestralment. Mentre compleixin els requisits continuaran tenint la tarifació social.
  • Taxa Aigua: A partir del cobrament del segon trimestre, aquelles famílies que estiguin en atur o en un ERTO o autònoms que han vist reduït els seus ingressos com a conseqüència de l’Estat d’Alarma, se’ls hi aplicarà la bonificació del 95% de la taxa de l’aigua, si complien els requisits amb els seus ingressos de març, abril i maig. Se’ls hi aplicaria aquesta reducció del 95% en cada trimestre, mentre que compleixin els requisits i per tant serà revisable trimestre a trimestre. 
  • Taxa Escombraries: A les famílies que estiguin en un ERTO o autònoms que hagin vist reduït els seus ingressos com a conseqüència de l’Estat d’Alarma, si amb els ingressos de març, abril i maig compleixen els requisits, se’ls hi aplicarà la tarifa reduïda de 3,32 euros, revisable trimestre a trimestre.
  • Taxa dels mercats de marxants: no es va cobra la taxa als paradistes del mercat setmanal del dimarts mentre van veure suspesa la seva activitat.

 

Oficina d’Ajuts Covid-19

  • Amb aquesta iniciativa municipal s’han fet 1.041 gestions (atencions presencials, atenció telefònica i per correu) s´han tramitat 240 expedients d´ajuts a persones i famílies i 210 expedients d’ajuts a comerços, autònoms i Pymes.

 

Ocupació

  • Des del 31 de juliol, les persones treballadores autònomes i les microempreses poden sol·licitar nous ajuts a través de MolletHub. El termini de sol·licituds finalitzarà el 30 de setembre de 2020.
  • L’Ajuntament de Mollet del Vallès, a través de l’Empresa Municipal per a la Formació Ocupacional i l’Ocupació (EMFO), ha inserit al mercat laboral a 248 persones al llarg del primer semestre d’aquest 2020.  

 

(Web EMFO)

EMFO Mollet fonsblanc

 

  • Pel que fa les insercions durant l’estat d’alarma, del 16 de març al 20 de juny, han estat 115, el que representa un 46,4% del total, en 125 contractes de feina. Dels quals, 67 persones han trobat feina en el sector sanitari, comerç, neteja, transport o operari de producció/magatzem. 
  • Pel que fa el total d’ofertes gestionades aquest 2020, han estat 311, i d’aquestes, 155 durant el període d’estat d’alarma.   
  • Atencions presencials dels serveis municipals d’inserció laboral situats a EMFO
  • Atencions presencials del servei municipal d’empresa i emprenedoria, situat al MolletHub.
  • Creació de la pàgina web del MolletHub

           

  (Web MolletHub)

LOGO MOLLET HUB TRANSPARENTE 1

 

  • Reforç de l'atenció i assessorament a autònoms, empresaris i ciutadans
  • Ampliació del servei d'atenció telefònica dels serveis municipals d'ocupació
  • Creació i difusió de continguts útils i de formació per a autònoms, empresaris i emprenedors, així com els relacionats amb les TIC i la innovació
  • Reforç del procés d’orientació amb formacions en línia sobre entrevistes de feina i atenció telemàtica i telefònica adaptant els recursos a les necessitats dels usuaris i usuàries.
  • Priorització, en la mida del possible, del pagament de les factures d’autònoms i petits i mitjans comerços per tal de dotar-los de liquiditat
  • El Servei Municipal d’Ocupació i el d’Emprenedoria va fer prop de 6.000 atencions des de l’Inici de l’estat d’alarma.

 

 (Tria comerç local)

Sin titulo11

 

Activitat Comercial

  • Ajut de 200 euros al comerç i serveis locals si la seva activitat s’havia suspès durant l’Estat d’alarma, i de 100 euros si es tracta d’una activitat no suspesa i no essencial que hagi vist reduït els ingressos en un 50%.
  • Accelerar, un cop superat l’Estat d’Alarma, una campanya de sensibilització conjuntament amb els agents econòmics locals per promoure el consum de productes de proximitat i l’economia local
  • L'Ajuntament ha habilitat un mapa interactiu amb els negocis de la ciutat que ofereixen productes i serveis de primera necessitat i que també poden fer encàrrecs i/o repartiment a domicili
  • Pla de reactivació econòmica pel teixit productiu per a després d'aquesta emergència
  • Pla de suport als comerços i professionals de la ciutat de formació on-line i assessorament individualitzat per fomentar l’e-commerce
  • Formacions en línia programades per a comerciants a través de Mollet Hub. El programa formatiu dona resposta a les peticions de formació que va sorgir de la primera sessió del dia 23 d’abril.
  • Atenció de consultes que tenen molts comerciants respecte a l’inici d’activitat de comerços, professionals, autònoms i autònomes i emprenedors i emprenedores.

 

 Mobilitat

  • Per intentar evitar aglomeracions als equipaments municipals i per facilitar el compliment de les mesures de seguretat dictades per les autoritats sanitàries, l’Ajuntament ha ampliat la vigència dels tiquets de bonificacions actuals de +15 minuts i +30 minuts extres de zona blava -que eren vigents fins l’1 de juliol- fins al 31 de desembre de 2020. 
  • A més, l’Ajuntament manté la zona blava gratuïta per als vehicles zero emissions i recorda que els usuaris d’urgències de l’Hospital de Mollet disposen de tres hores de franc amb el tiquet que donen en aquest servei.

 

 

 

Pla per a la protecció social, la reactivació econòmica i l’impuls de l’ocupació

Més de 100 mesures per pal·liar els efectes de la covid-19

 

2b8

 

 

 

Plaça Major 1 (Casa de la Vila), 08100 Mollet del Vallès (Barcelona)
Tel. 93 571 95 00 | © 2018 - Ajuntament de Mollet del Vallès