Català | Castellano RSS
Actualitat Notícies

Cercador

Menú

L’Ajuntament ofereix recomanacions per facilitar la convivència durant el confinament

10/04/2020

Benestar Social

L’Ajuntament de Mollet del Vallés, a través del Servei Municipal de Mediació Comunitària (SMMC), dona una sèrie de consells a la ciutadania per facilitar una bona convivència en aquest període d’excepcionalitat en què tothom es veu obligat a conviure més temps de l’habitual.

El propòsit de les pautes de l’Ajuntament de Mollet és ajudar la ciutadania a evitar situacions de tensió o conflicte que puguin agreujar la convivència durant el confinament provocat pel Covid-19.

Els consells i recomanacions s’han elaborat en funció de les preguntes més freqüents que es poden plantejar els molletans i molletanes:

• Procureu mantenir el vostre entorn endreçat i sense sorolls que  generin un estrès ambiental que us pugui perjudicar a vosaltres, a la resta de persones amb les que conviviu o al vostre veïnat.

• És important que dins l’àmbit familiar o de convivència mantingueu  una rutina de les tasques diàries per no caure en la inactivitat amb conseqüències negatives, tant per a la salut física com per a la salut mental.

• Si us és possible, habiliteu un espai on els vostres infants puguin desenvolupar els seus jocs d’una forma més ajustada a la nova etapa esdevinguda.

• En adolescents i preadolescents, és fonamental que no entrin en una rutina de videojocs que els porti a l’aïllament de l’entorn familiar i una manca de comunicació fora d’aquest àmbit.

• Tingueu en compte que no esteu sols, hi ha un augment significatiu de veïnat confinat  que necessita que les normes de convivència  es tinguin més presents i  siguin més respectades per mantenir el dia a dia d’una forma més suportable.

• Tracteu de ser tolerants i empàtics amb les situacions que es puguin donar. Tingueu present que són moments de circumstàncies excepcionals.

L’Ajuntament també recorda que des del SMMC s’ofereix assessorament i orientació sobre la gestió de la convivència i el conflicte, amb la possibilitat de derivar aquestes inquietuds ciutadanes a d’altres serveis que puguin ser d’ajuda en aquests dies de confinament.

 

L’assessorament es pot fer a través d’aquests dos canals:  

93 544 50 96

pmgrecom@molletvalles.cat           

             

Casos oberts al Servei Municipal de Mediació Comunitària

Des del passat 14 de març fins el 8 d’abril, el SMMC ha atès 19 casos, dels quals 10 han tingut una relació directa amb aquest període de confinament relatius a:

 

  • Persones grans que no poden sortir a comprar o a la farmàcia: 5

 

  • Sorolls entre veïnat de la comunitat: 2

 

  • Trasllat entre poblacions: 1

 

  • Documentació i treball temporal: 1

 

  • Convivència dins de la mateixa família: 1

 

 

Informació necessària

 

Telèfons i aplicacions disponibles de la Generalitat de Catalunya

 

  

 

       Centres d’Atenció Primària:

  • Can Pantiquet: 93 570 59 77
  • Plana Lledó: 93 579 83 83

      Es recomana trucar per telèfon abans de desplaçar-se al centre

 

      Canals municipals

 

 

  • Canals d’informaió municipals habituals:

                       Twitter: @ajmollet

                        Facebook: ajuntamentmollet

                        Instagram: @viumollet

                       Web municipal: www.molletvalles.cat 

 

Oficina d’Atenció Ciutadana (atenció telefònica): 93 571 95 05, de 9 a 18 h, de dilluns a dijous, i de 9 a 15 h els divendres.

Serveis Social i Servei d’Atenció a la Dona: (atenció telefònica): 93 570 77 47 i 93 570 09 08 

Es poden fer tràmits online les 24 h a travès de la seu electrònica: https://seuelectronica.molletvalles.cat

 

#EmQuedoAcasa  #MeQuedoenCasa 


Plaça Major 1 (Casa de la Vila), 08100 Mollet del Vallès (Barcelona)
Tel. 93 571 95 00 | © 2018 - Ajuntament de Mollet del Vallès