Català | Castellano RSS
Actualitat Notícies

Cercador

Menú

L’alcalde aprova la pròrroga del calendari fiscal per afavorir la reactivació econòmica i el suport a les famílies més vulnerables

17/04/2020

Economia

L’alcalde de Mollet, Josep Monràs, ha aprovat un nou calendari fiscal que endarrereix el termini de pagament de tributs i taxes, no cobrarà per aquelles activitats que no s’han pogut realitzar i que anirà acompanyat de bonificacions fiscals per a famílies vulnerables i per al sector comercial i de serveis de la ciutat.

El nou calendari fiscal té per objectiu ajudar a pal·liar les dificultats econòmiques provocades per la crisi sanitària i afavorir la reactivació econòmica de la ciutat. 

 Les característiques principals del nou calendari són:

 

  • Endarrerir el període de pagament dels tributs i taxes.
  • No fer el cobrament de les taxes i preus públics dels quals no s’ha fet un ús efectiu, com a conseqüència de l’Estat d’Alarma.
  • Es podrà modificar, novament, en funció de com evolucioni la situació provocada pel COVID i de quines siguin les indicacions de les autoritats sanitàries i les mesures que s'hagin d'adoptar per fer-ne un ús efectiu.
  • A més, porta incorporat un augment de les bonificacions per a famílies vulnerables i al sector comercial i de serveis de la ciutat.

 

(El calendari es pot consultar a la part final del document)

 

Aquestes noves mesures fiscals se sumen al  paquet de mesures econòmiques que l'Ajuntament ha estat posant en marxa des del primer moment per ajudar a la ciutadania, al teixit comercial i de serveis de la ciutat per fer front a la crisi provocada per la Covid19, com per exemple:  fraccionar dels rebuts sense interessos, fraccionar els rebuts de l’aigua durant 6 mesos sense interessos per particulars, PIMES i autònoms; suspendre el pagament de les quotes de les escoles bressol, Ca n’Arimon i l’Escola Municipal de Música i Dansa des que es van suspendre les classes o suspendre del pagament de la zona blava de la ciutat.

 

L’alcalde de Mollet ha dit que “el nou calendari fiscal està pensat per afavorir la reactivació econòmica i també per donar suport a les famílies en aquests moments de necessitat i al sector comercial i de serveis de la ciutat”. Josep Monràs ha afegit que “no es poden descartar futures actualitzacions del calendari d’alguns tributs, taxes o preus públics en funció de com vagi evolucionant l’estat d’alarma i les restriccions de suspensions d’activitats concretes.”

 

La taxa de mercats i la de terrasses, la data d’1 de setembre és una data que podria variar, donat que està subjecta a possibles modificacions en funció de decisions que es vagin prenent respecte al confinament i que poden afectar  aquestes activitats. Tal i com ja es va anunciar,  en cap de les dues taxes  es cobrarà el temps que aquestes activitats hagin estat suspeses per aplicació de l'estat d'alarma.

 

Així mateix, la taxa de recollida de cartró a comerços, de terrasses i la de mercat setmanal no es farà el cobrament del temps que, a conseqüència de l’estat d’alarma, les activitats no han pogut desenvolupar l’activitat.

 

Amb la voluntat d’ajudar a la reactivació econòmica de la ciutat, l’Equip de Govern està treballant també, per portar al proper Ple una primera modificació pressupostària amb dos objectius:

 

  • Incrementar els ajuts d’emergència social adreçats a les famílies que en aquests moments estan en situació de risc.
  • Subvenció de l’IBI per aquelles famílies que hagin patit la pèrdua del lloc de feina o que hagin vist com s’han reduït notablement els seus ingressos

 

A la Junta de Portaveus celebrada avui divendres 17 d’abril, el govern ha donat a conèixer aquest nou calendari als i les portaveus dels grups municipals.

  

Vigència de subvencions i bonificacions per aquest 2020

 

Es recorda que segueixen vigents les bonificacions i subvencions aprovades per a l’any 2020, de les que volem destacar:

 

  • Subvenció de l’IBI per a persones vídues majors de 65 anys, a famílies en atur, a famílies monoparentals i a famílies amb persones amb discapacitat a càrrec amb escassa capacitat econòmica.

 

  • Bonificació del 95% del rebut de l’aigua per a famílies en situació de vulnerabilitat.

 

  • Subvenció de l’IAE per a empreses que contractin persones en situació d’atur.

 

Es poden consultar totes les subvencions a ww.molletvalles.cat

 

 

  

Informació necessària

 

Telèfons i aplicacions disponibles de la Generalitat de Catalunya

 

  

 

       Centres d’Atenció Primària:

  • Can Pantiquet: 93 570 59 77
  • Plana Lledó: 93 579 83 83

      Es recomana trucar per telèfon abans de desplaçar-se al centre

 

      Canals municipals

 

 

  • Canals d’informaió municipals habituals:

                      Twitter: @ajmollet

                       Facebook: ajuntamentmollet

                       Instagram: @viumollet

                       Web municipal: www.molletvalles.cat 

 

Oficina d’Atenció Ciutadana (atenció telefònica): 93 571 95 05, de 9 a 18 h, de dilluns a dijous, i de 9 a 15 h els divendres.

 

Serveis Socials i Servei d’Atenció a la Dona: (atenció telefònica): 93 570 77 47 i 93 570 09 08 

 

Es poden fer tràmits on line les 24 h a travès de la seu electrònica: https://seuelectronica.molletvalles.cat

 

#EmQuedoAcasa  #MeQuedoenCasa 


Document

Document Document (1 MB) - pdf

Document Document 2 (1 MB) - pdf

Plaça Major 1 (Casa de la Vila), 08100 Mollet del Vallès (Barcelona)
Tel. 93 571 95 00 | © 2018 - Ajuntament de Mollet del Vallès