Català | Castellano RSS
Actualitat Notícies

Cercador

Menú

L’Ajuntament de Mollet dona resposta a més de 10.000 consultes, du a terme més de 300 accions i desenvolupa 60 mesures específiques per donar resposta al Coronavirus

20/04/2020

Comunicació

La comissió tècnica d'Emergències de la Covid-19, presidida per l'alcalde Josep Monràs, s’ha tornat a reunir aquest dilluns per avaluar els efectes de les mesures que s’han pres fins ara per fer front a la situació fruit de la crisi del coronavirus i adoptar-ne de noves.

L’Ajuntament de Mollet vol agrair la ciutadania el seu compromís i solidaritat per la resposta que està donant davant les mesures preventives adoptades pel consistori molletà.

Desinfeccions dels espais públics i equipaments

Es continuen desinfectat, diàriament, espais especialment sensibles com l’entorn de les residències, l’Hospital, Centres d’Atenció Primària, així com els voltants de les farmàcies i botigues de tots els barris de la ciutat que estan obertes.

A més, ja s’han començat a fer desinfeccions en profunditat a espais públics, entorn d’escoles i desinfeccions interiors d’espais que ara estan tancats com, equipaments municipals i els centres escoles.

Suport a les famílies més vulnerables

Els Serveis Socials municipals continuen fent atenció telefònica i el seguiment de la situació que viuen moltes famílies en situació de vulnerabilitat o en risc d’estar-ne. Els ajuts són personalitzats i s’avalua cada cas individualment amb especial cura de les persones que viuen soles i estan en edat de risc. Es dona suport a més de 1.700 persones, entre elles hi ha més de 250 persones que reben ajut domiciliari o 40 persones que reben suport del menjador social gestionat per Caritas

S’han fet 5 compres de productes d’aliments per a que el banc d’aliments disposi de tots els productes necessaris per donar cobertura a les més de 600 persones a les que està donant suport.

I també fa atenció telefònica del Servei d’Informació i Assessorament a la Dona (SIAD)

Habitatge

S’ha obert un apartat al web per resoldre els dubtes més freqüents en matèria d’habitatge arrel de la situació generada pel Covid-19. Ja s’han respost 60 dubtes i consultes en matèria d’habitatge.

Residències

El contacte amb totes les residències continua sent constant i fluït i l’Ajuntament sempre es posa a disposició de les Residències per donar-les suport en tot allò que puguin necessitar, malgrat no tenir competència.

Ja s’ha realitzat les desinfeccions internes a les residències, tal i com es va demanar a la Generalitat de Catalunya i també se’ls va lliurar divendres les mascaretes sobrants del repartiment massiu al transport públic.

Dispositius policials

S’han incrementat els controls ara que hi ha més moviment per la incorporació a la feina d’aquells treballadors i treballadores que no fan teletreball, malgrat tot, la Policia Municipal no ha detectat un augment significatiu de les infraccions i es constata que la immensa majoria de la ciutadania respecta el confinament.

També s’han augmentat els controls als interiors de les botigues per assegurar que compleixen amb la normativa de seguretat, aforament i distància social.

Oci a Casa, gaudeix sense risc

S’han obert  més opcions d’oci i s’han anat ampliant les ja existents. Fins el moment s’han sobrepassat les 8.454 visualitzacions. Les propostes esportives són les més visualitzades, en especial Esport en Família.

Activitats a la via pública

Es continua en contacte directe amb les entitats de la ciutat per avaluar cada acció que tenien programada.

Avui es decideix suspendre  totes les activitats a la via pública que havia previstes durant el maig, davant la dificultat de tirar-les endavant amb la informació de la que avui es disposa.

L’alcalde ha anunciat que “Vull informar que he donat instruccions per treballar ja un protocol municipal de desconfinament dels serveis públics, per estar preparats per quan la situació millori i sigui possible.” I també ha afegit: “Gràcies a tots els molletans i totes les molletanes perquè a Mollet hi ha un comportament exemplar. Continuo demanant que així continuï, hi ha motius per l’esperança, però no podem abaixar la guàrdia. Junts ens en sortirem.”

 

Informació necessària

Telèfons i aplicacions disponibles de la Generalitat de Catalunya

 

Centres d’Atenció Primària:

  • Can Pantiquet: 93 570 59 77
  • Plana Lledó: 93 579 83 83

        Es recomana trucar per telèfon abans de desplaçar-se al centre

Canals municipals

 

  • Whatsapp (per escrit): 683 553 250
  • Correu electrònic: ajuntament@molletvalles.cat
  • Canals d’informaió municipals habituals:

                       Twitter: @ajmollet

                        Facebook: ajuntamentmollet

                        Instagram: @viumollet

                        Web municipal: www.molletvalles.cat 

 

Oficina d’Atenció Ciutadana (atenció telefònica): 93 571 95 05, de 9 a 18 h, de dilluns a dijous, i de 9 a 15 h els divendres.

Serveis Social i Servei d’Atencio a la Dona: (atenció telefònica): 93 570 77 47 i 93 570 09 08 

Es poden fer tràmits on line les 24 h a travès de la seu electrònica: https://seuelectronica.molletvalles.cat

 

#EmQuedoAcasa  #MeQuedoenCasa 


Plaça Major 1 (Casa de la Vila), 08100 Mollet del Vallès (Barcelona)
Tel. 93 571 95 00 | © 2018 - Ajuntament de Mollet del Vallès