Català | Castellano RSS
Actualitat Notícies

Cercador

Menú

El Servei Municipal d’Ocupació i el d’Emprenedoria fan 5.500 atencions des de l’inici de l’estat d’alarma

27/04/2020

Ocupació

La comissió tècnica d'Emergències de la Covid-19, presidida per l'alcalde Josep Monràs, s’ha tornat a reunir aquest dilluns per avaluar els efectes de les mesures que s’han pres fins ara per fer front a la situació fruit de la crisi del coronavirus i adoptar-ne de noves.

L’Ajuntament de Mollet vol agrair la ciutadania el seu compromís i solidaritat per la resposta que està donant davant les mesures preventives adoptades pel consistori molletà. I també a les famílies que ahir diumenge van sortir amb els seus fills i filles a passejar, donat que majoritàriament van fer compliment de la normativa.

Cada setmana, el Comitè d’Emergències fa balanç de la prestació dels serveis municipals durant aquestes dies d’estat d’alarma i des de la primera setmana que s’estan prestant els serveis de forma telemàtica i amb atenció telefònica per oferir un millor servei a la ciutadania, malgrat les circumstàncies en què ens trobem.

 

Suport emprenedoria i ocupació

L’acció formativa organitzada per Mollet Hub Gestió de la presència digital per captar clients i oferir productes i serveis online va comptar amb prop de 100 professionals i comerços inscrits.

Mollet Hub ha fet, durant les darreres 6 setmanes, més de 1.250 atencions a emprenedors i empreses, i el servei d’orientació a l’ocupació EMFO ha fet prop de 4.000 atencions individuals i hi ha hagut prop de 100 inscripcions a diferents cursos oferts de formació ocupacional online.

 

Desinfeccions dels espais públics i equipaments

Es continuen desinfectat, diàriament, espais especialment sensibles com l’entorn de les residències, l’Hospital, Centres d’Atenció Primària, així com els voltants de les farmàcies i botigues de tots els barris de la ciutat que estan obertes. També es desinfecten voreres i mobiliari públic de tots els barris de la ciutat.

A més, es continuen fent les desinfeccions amb profunditat d’equipaments municipals i els centres escoles.

 

Servei de recollida de mobles

A partir d’avui, 27 d’abril, torna a estar actiu el servei gratuït de recollida de mobles i voluminosos al carrer.

Es recorda que, per baixar  mobles al carrer, cal trucar prèviament al telèfon gratuït 900 720 648 o bé comunicar-ho a través del web  http://molletmesnet.molletvalles.cat/ on comunicaran el lloc, el dia i l’hora de la recollida.

 

Suport a les famílies més vulnerables

Els Serveis Socials municipals continuen fent atenció telefònica i el seguiment de la situació que viuen moltes famílies en situació de vulnerabilitat o en risc d’estar-ne.

Els ajuts són personalitzats i s’avalua cada cas individualment amb especial cura de les persones que viuen soles i estan en edat de risc. Durant la darrera setmana s’ha observat un augment d’un 15% dels usuaris que reben ajuda d’aliments a través del menjador social i dels Bancs dels Aliments de Càritas i de la Creu Roja, i també un augment de les persones que reben suport a domicili d’un 4%.

Els bancs d’aliments de la ciutat han rebut una aportació econòmica d’un empresari local per a la compra d’aliments i també de diversos restaurants de la ciutat que, al no poder obrir, estan donant aquells aliments que no poden fer servir per evitar-ne el malbaratament.

Al Servei d’Atenció a la Dona s’observa que han augmentat les consultes al telèfon habilitat.

 

Dispositius policials

Ahir es va ser el primer dia de desconfinament dels infants menors de 14 anys. La Policia Municipal, que va muntar dispositius especials per tal d’informar i vetllar pel compliment de la normativa, constata que, majoritàriament, la ciutadania va complir amb les mesures de seguretat, distanciaments social, mascaretes, i criteris establerts la normativa vigent, però alhora tenia dubtes sobre algunes qüestions, que Policia Municipal i Protecció Civil van poder resoldre.

La policia va detectar que els dubtes de la majoria de persones eren que no es va entendre que només podia sortir un adult amb els fills i no els dos progenitors o persones que es van allunyar més d’un quilòmetre del seu domicili.

Ara que hi ha més moviments s’han augmentat els controls policials de qui fa vigilància a peu, amb vehicle i amb bicicleta. Ahir es van posar 15 sancions, cap d’elles respecte al desconfinaments dels menors als quals, al ser ahir el primer dia, es van fer tasques informatives i apercebiments.

  

Transport públic

S’ha incrementant lleugerament les persones que fan servir el bus urbà per a fer els seus desplaçaments, malgrat els números encara són molt lluny dels passatgers que hi havia abans de la crisi de la Covid-19. Malgrat l’increment de passatgers i que continua vigent la limitació d’1/3 de l’aforament del vehicle, tothom que ho ha necessitat ha pogut pujar al bus.

 

 Oci a Casa, gaudeix sense risc

 S’han obert  més opcions d’oci i s’han anat ampliant les ja existents. Fins el moment és a prop de les 10.500 visualitzacions. Les propostes esportives són les més visualitzades, en especial Esport en Família.

 

L’alcalde envia aquest missatge a la ciutadania: “portem molts dies tancats a casa i hi ha moltes ganes de sortir al carrer i recuperar certa normalitat, però, si us plau, no oblidem massa d'hora per què ens vam tancar.  Quedar-nos a casa ha donat fruits. La solidaritat col·lectiva ha salvat vides. S us plau, al carrer, responsabilitat i sentit comú, ni un pas enrere. Junts ens en sortirem.”

 

  

Informació necessària

 Telèfons i aplicacions disponibles de la Generalitat de Catalunya

 

  

     Centres d’Atenció Primària:

 

  • Can Pantiquet: 93 570 59 77
  • Plana Lledó: 93 579 83 83

      Es recomana trucar per telèfon abans de desplaçar-se al centre

 

      Canals municipals

                      Twitter: @ajmollet

                      Facebook: ajuntamentmollet

                      Instagram: @viumollet

                      Web municipal: www.molletvalles.cat 

 

Oficina d’Atenció Ciutadana (atenció telefònica): 93 571 95 05, de 9 a 18 h, de dilluns a dijous, i de 9 a 15 h els divendres.

Serveis Socials i Servei d’Atenció a la Dona: (atenció telefònica): 93 570 77 47 i 93 570 09 08 

Es poden fer tràmits online les 24 h a través de la seu electrònica: https://seuelectronica.molletvalles.cat

 

#EmQuedoAcasa  #MeQuedoenCasa 

 

 

 

Mollet del Vallès, 27 d’abril de 2020

 

Departament de Premsa i Comunicació

Ajuntament de Mollet

Telèfon 93 571 95 05

molletcom@molletvalles.cat

 

 

 

 


Plaça Major 1 (Casa de la Vila), 08100 Mollet del Vallès (Barcelona)
Tel. 93 571 95 00 | © 2018 - Ajuntament de Mollet del Vallès