Català | Castellano RSS
Actualitat Notícies

Cercador

Menú

El govern de Mollet destinarà 1,5 milions d’euros extres al Pla per a la protecció social, la reactivació econòmica i l’impuls de l’ocupació

05/05/2020

Acció Institucional

Aquesta xifra es destinarà, específicament, per ajudar a pal·liar els efectes de la pandèmia de la Covid-19 a Mollet, independentment de les polítiques o els recursos que puguin venir d’altres administracions. Es beneficiaran més d’11.000 famílies i més de 1.000 comerços i serveis de la ciutat. Recordar que a la fase d’emergència, l’Ajuntament ja hi ha destinat 200.000 euros extres amb els que s’ha donat suport a unes 2.000 persones. Com a primera fase del Pla, en el ple extraordinari de divendres s’aprovarà una modificació pressupostària de més de mig milió d’euros.

L’alcalde de Mollet del Vallès, Josep Monràs, ha explicat que “aquest Pla és una continuació de totes les mesures que s’han anat aprovat des que va començar l’Estat d’alarma.” I ha afegit que “des de l’Ajuntament posarem tots els recursos que estiguin al nostre abast per no deixar ningú enrere, especialment les persones i les famílies més vulnerables, així com el sector comercial i de serveis.

Segons Josep Monràs, “a més a més, impulsarem, properament, propostes municipals per reactivar l’ocupació”. L’alcalde ha afirmat tambéque “arribarem fins al límit legal d’endeutament, si cal, perquè ara la prioritat és ajudar tothom que ho necessiti i superar el més aviat possible la crisi que ens ha deixat el coronavirus.”

Monràs ha conclòs dient què “junts vencerem al virus i junts superarem aquesta crisi sanitària, econòmica i social”.

 

Pla de Protecció Social, Reactivació Econòmica i impuls de l’Ocupació Covid-19

Amb aquesta voluntat, l’Ajuntament de Mollet, després de les diferents mesures ja aprovades des de l’inici del decret de l’Estat d’alarma com a fase inicial d’emergència en la que l’Ajuntament ja hi ha destinat 200.000 euros extres amb els que s’ha donat suport a unes 2.000 persones. Aquest nou pla, en el que el govern municipal preveu destinar 1,5 milions d’euros extres més, impulsa l’anomenat Pla de Protecció Social, Reactivació Econòmica i Impuls de l’Ocupació Covid-19, basat, principalment, en els següents eixos:

 

  1. Protecció de les persones. Que ningú es quedi enrere
  2. Impuls del comerç i serveis de la ciutat i reactivació econòmica
  3. Foment de l’ocupació

 

La 1a tinenta d’Alcaldia, Mireia Dionisio, ha explicat que “ara es presenta un primer paquet de mesures econòmiques amb la intenció de fer un primer cop d’efecte per ajudar les persones que s’han vist afectades per la Covid-19 i també per reimpulsar l’economia local. El compromís del govern municipal, és no deixar ningú enrere”.

  1. Protecció de les persones. Que ningú es quedi enrere

Aquí s’inclouen ajuts directes i subvencions a famílies i persones afectades per la Covid19, com per exemple:

 

-       Les mesures es concretaran amb ajudes directes de fins a 250 euros, com un ingrés extra puntual a les famílies, en funció dels seus ingressos, que s’hagin vist afectades econòmicament per la Covid-19

-       L’increment dels supòsits de subvenció d’IBI per ampliar el número de persones destinatàries d’aquesta ajuda municipal.

-       L’increment dels supòsits de la subvenció municipal pel pagament del lloguer passant de 100 a 150 euros d’ajuda tenint en compte només el criteri de renda i traient el topall de l’edat, per ampliar el número de persones destinatàries, i s’establirà un nou supòsit per protegir a les persones que han estat afectades econòmicament pel COVID-19.

-       S’establirà una ajuda complementària amb les ajudes de lloguer que pugui treure la Generalitat i l’Estat pel mateix concepte, de fins a 150€/mes,  i la xifra estarà en funció de l’atorgament de la Generalitat/Estat fins a complementar com a màxim l’import de lloguer mensual.

 

         2. Impuls del comerç i serveis de la ciutat i reactivació econòmica

Aquí s’inclouen ajuts directes i subvencions a comerços per fomentar la reactivació econòmica, com per exemple:

 

-       Ajut de 200 euros al comerç i serveis locals si la seva activitat ha estat tancada durant l’Estat d’alarma, i de 100 euros si es tracta d’una activitat no suspesa i no essencial que hagi vist reduït els seus ingressos en 50%;

-       Eximir de la taxa d’ocupació de taules i cadires, per la resta de l’any 2020.

-       Eximir de la taxa de recollida de residus comercials per la resta de l’any 2020;

 

               3. Foment de l’ocupació

 

Aquí s’inclouen mesures que fomentaran la creació d’ocupació a la ciutat, la més destacada  de les quals és l’increment de contractació de persones en el plans d’ocupació municipal, o ajudes al sector empresarial per a la contractació de persones en atur, entre d’altres.

 

Aquest és un pla de suport elaborat amb recursos econòmics municipals, i per tant, els ajuts directes són compatibles amb els ajuts que puguin oferir d’altres administracions.

 

Una altra particularitat del Pla és la creació d’una oficina per canalitzar totes les consultes o peticions d’informació que aquest Pla i la Covid-19 pugui generar.

L’oficina comptarà amb un personal específic i un telèfon directe per a consultes.

 

El 2 tinent Xavier Buzón, 2n tinent d’Alcaldia ha afirmat que “aquesta oficina d’ajut Covid-19 neix amb la vocació de servei públic per fer l’Ajuntament més proper i facilitar a totes aquelles persones que ho necessitin una informació clara i ràpida sobre les moltes mesures que inclou el Pla ara, i les que inclourà en un futur”.

 

Aquestes mesures són complementàries a les dutes a terme durant l’Estat d’alarma, moltes altres són programes i accions consolidades, i també hi ha propostes d’altres formacions polítiques de l’Ajuntament. 

 

Són les primeres mesures que s’incorporen a les ja preses, i que s’aniran modificant d’acord amb els canvis econòmics i socials, que es vagin produint.

 

Podeu consultar aquestes i tota la resta de mesures en el document adjunt, corresponent al Pla de Protecció Social, Reactivació Econòmica i Impuls de l’Ocupació Covid-19.

 

Informació necessària

Telèfons i aplicacions disponibles de la Generalitat de Catalunya

 

  

 

      Centres d’Atenció Primària:

  • Can Pantiquet: 93 570 59 77
  • Plana Lledó: 93 579 83 83

      Es recomana trucar per telèfon abans de desplaçar-se al centre

 

      Canals municipals

 

 

  • Canals d’informaió municipals habituals:

                       Twitter: @ajmollet

                       Facebook: ajuntamentmollet

                       Instagram: @viumollet

                       Web municipal: www.molletvalles.cat 

 

Oficina d’Atenció Ciutadana (atenció telefònica): 93 571 95 05, de 9 a 18 h, de dilluns a dijous, i de 9 a 15 h els divendres.

Serveis Socials i Servei d’Atenció a la Dona (atenció telefònica): 93 570 77 47 i 93 570 09 08 

Es poden fer tràmits online les 24 h a través de la seu electrònica: https://seuelectronica.molletvalles.cat

 

#EmQuedoAcasa  #MeQuedoenCasa 

 

 

 

 

 

 


Document

Document Document (1.2 MB) - pdf

Plaça Major 1 (Casa de la Vila), 08100 Mollet del Vallès (Barcelona)
Tel. 93 571 95 00 | © 2018 - Ajuntament de Mollet del Vallès