35 anys d’èxit (17.09.2018)

Aquest cap de setmana hem pogut gaudir una de les festes més entranyables de la ciutat i Mollet s’ha tornat a convertir en la capital de l’artesania. Parlem d’una fira que va començar ara fa 35 anys com una petita il·lusió d’uns veïns per promocionar la cultura i ara ha esdevingut una de les fires d’artesania més reconegudes arreu de Catalunya.

Enguany els paraigües han estat els protagonistes. Centenars de paraigües de colors que els veïns i veïnes van col·locar, un a un de manera artesanal i que han servit per donar color, ombra i aixopluc als visitants de la Fira. Novament la meva felicitació a tots els veïns i veïnes de la Fira que cada any decoren els carrers, i donen caliu als artesans, perquè la seva feina i dedicació fa que la Fira sigui un èxit.

La Fira d’Artesans de Mollet és la Fira de tota la ciutat i té un segell de qualitat que la fa única, només hi poden participar autèntics productors artesans, però també és una festa de la cultura molletana. La Fira ha comptat, novament, amb la participació de moltes entitats de la ciutat que han posat el seu granet de sorra per fer de la 35a edició de la Fira d’Artesans un èxit de públic i d’activitats. Vull fer una menció especial a l’actuació dels Castellers de Mollet que van fer la millor actuació de la seva història carregat i descarregant un 3 de 7 amb agulla i fent 3 castells de 7 en una sola diada.

Fa goig veure els carrers plens de gent admirant oficis que estan a punt de desaparèixer, veure allà mateix com els artesans treballen, amb les seves mans i eines antigues, el vidre, la fusta, el fang... i com els molletans i les molletanes aprenen, se sorprenen i aprecien l’esforç i la feina dels artesans i també gaudeixen dels espectacles que es fan a la pl. Artesania, participen de la tradicional sardinada o celebren el fi de festa mentre gaudeixen de les havaneres.

Fa tot just unes hores que acabem de fer la cloenda d’una de les fires més reconegudes arreu de Catalunya, però contents de saber que al setembre de 2019, els artesans tornaran a omplir de cultura i art els carrers de Mollet.