-
La ciutat
- Història de Mollet
- Reconeixements a la ciutat
- Com arribar-hi?
- Adreces d’interès
- Plànol de la ciutat
- Calendari de fires i festes
- Equipaments
- Entitats
- Mollet en xifres
- Ciutats agermanades
- Transport públic
- Turisme
- Llocs i edificis d'interès
- Estratègia 2025 (Pla Estratègic)
- Projectes europeus
- Símbols i distincions
-
Serveis a Mollet
- Cartes de Serveis
- Arxiu Històric Municipal
- Centre d'Estudis Molletans
- Centre d'Estudis per la Democràcia
- Convivència i ciutadania
- Comerç i consum
- Cultura i lleure
- Educació
- Esport
- Gent gran
- Habitatge
- Joventut
- Medi ambient
- #MolletpelPlaneta
- Mobilitat
- Ocupació
- Policia Municipal
- Polítiques d'igualtat i feminisme
- Promoció econòmica
- Sanitat i salut pública
- Respecte animal
- Serveis socials
- Síndic Personer
- Solidaritat i cooperació
- Urbanisme
- Economia Circular
-
Actualitat
- COVID19 a Mollet
- Notícies
- Agenda d’activitats
- Comunicació Institucional
- Subscriu-te al butlletí setmanal
- Quatre Cantons
- Ràdio Mollet
- Oferta pública d'ocupació
- Tauler d’anuncis
- Talls de circulació
- L'Ajuntament Informa
- L'opinió dels Grups Municipals (legislatura 2019-2023)
- Oci a casa
- Cicle de conferències: Diàlegs
-
L'Ajuntament
- L'alcalde
- La Casa de la Vila
- Representants polítics
- Organització municipal
- Pla d'Actuació de Mandat 2019-2023
- Participació ciutadana
- Organismes i empreses
- Economia i hisenda
- Tràmits i gestions
- Publicacions
- Normativa municipal
- Retiment de comptes
- Cita prèvia - Serveis Municipals
- Mollet amb els ODS - Agenda de NNUU 2030
-
La ciutat
- Història de Mollet
- Reconeixements a la ciutat
- Com arribar-hi?
- Adreces d’interès
- Plànol de la ciutat
- Calendari de fires i festes
- Equipaments
- Entitats
- Mollet en xifres
- Ciutats agermanades
- Transport públic
- Turisme
- Llocs i edificis d'interès
- Estratègia 2025 (Pla Estratègic)
- Projectes europeus
- Símbols i distincions
-
Serveis a Mollet
- Cartes de Serveis
- Arxiu Històric Municipal
- Centre d'Estudis Molletans
- Centre d'Estudis per la Democràcia
- Convivència i ciutadania
- Comerç i consum
- Cultura i lleure
- Educació
- Esport
- Gent gran
- Habitatge
- Joventut
- Medi ambient
- #MolletpelPlaneta
- Mobilitat
- Ocupació
- Policia Municipal
- Polítiques d'igualtat i feminisme
- Promoció econòmica
- Sanitat i salut pública
- Respecte animal
- Serveis socials
- Síndic Personer
- Solidaritat i cooperació
- Urbanisme
- Economia Circular
-
Actualitat
- COVID19 a Mollet
- Notícies
- Notícies del Ple
- Agenda d’activitats
- Comunicació Institucional
- Subscriu-te al butlletí setmanal
- Quatre Cantons
- Ràdio Mollet
- Oferta pública d'ocupació
- Tauler d’anuncis
- Talls de circulació
- L'Ajuntament Informa
- L'opinió dels Grups Municipals (legislatura 2019-2023)
- Oci a casa
- Cicle de conferències: Diàlegs
-
L'Ajuntament
- L'alcalde
- La Casa de la Vila
- Representants polítics
- Organització municipal
- Pla d'Actuació de Mandat 2019-2023
- Participació ciutadana
- Organismes i empreses
- Economia i hisenda
- Tràmits i gestions
- Publicacions
- Normativa municipal
- Retiment de comptes
- Cita prèvia - Serveis Municipals
- Mollet amb els ODS - Agenda de NNUU 2030

Cercador
Menú
-
COVID19 a Mollet [+]
-
Notícies [+]
-
Agenda d’activitats
-
Comunicació Institucional [+]
-
Subscriu-te al butlletí setmanal
-
Quatre Cantons
-
Ràdio Mollet
-
Oferta pública d'ocupació
-
Tauler d’anuncis
-
Talls de circulació
-
L'Ajuntament Informa
-
L'opinió dels Grups Municipals (legislatura 2019-2023) [+]
-
Oci a casa [+]
-
Cicle de conferències: Diàlegs [+]
El CIM potencia la figura del Síndic i els seus valors l’any que se celebra el 15è aniversari des que Mollet va recuperar la seva figura
19/03/2018
Els 25 regidors i regidores del dotzè Consell Municipal d’Infants (CIM), en representació dels nens i nenes de 5è i 6è de Primària de totes les escoles de la ciutat, han donat a conèixer en el Ple dels Infants, celebrat aquest diumenge, les seves propostes i conclusions dirigides a potenciar la figura del Síndic Personer, donar a conèixer la seva tasca i fer pedagogia al voltant dels drets i deures. Aquest curs, en el projecte, hi han participat 650 alumnes de 15 centres educatius.
Amb el suport de l’actual Síndic Personer, Lluís Martínez Camps, i la seva oficina, els joves alumnes han iniciat el seu treball de camp investigant sobre els orígens d’aquesta figura i les seves funcions, així com el tipus de queixes que pot atendre amb l’objectiu de buscar solucions.
A partir d’aquí, han dut a terme un seguit d’activitats als diferents centres cívics de la ciutat al voltant dels drets que defensa la figura del Síndic i dels deures que els hi són propis partint de la Declaració dels drets dels Infants.
Un cop conegut l’origen i la funció del Síndic Personer, i reflexionar i donar a conèixer els principals drets universals, els alumnes han realitzat una enquesta consultiva entre la ciutadania de Mollet per esbrinar el grau de coneixement que hi ha sobre la figura del Síndic.
En total s’han fet 1.730 enquestes. D’aquestes, un 32%, han estat contestades pels alumnes, posant de manifest que després de participar en aquest projecte, la pràctica totalitat tenen ara un gran coneixement del que és i representa el Síndic.
Pel que fa les dades referents a la població adulta, l’enquesta ens diu que el 72% dels ciutadans i ciutadanes de Mollet saben què és el Síndic, que la meitat de les persones enquestades saben que l’actual Síndic és Lluís Martínez Camps o que un 70% estan al cas que tenen el dret d’acudir-hi per demanar consell o presentar queixa. El grau de coneixement sobre la ubicació de l’oficina del Síndic baixa fins al 29%.
Amb base a aquests resultats, el CIM proposa, entre d’altres, reforçar la difusió del Síndic Personer i la ubicació física de l’oficina, amb més presència a les xarxes socials, organitzar diferents activitats per commemorar el 15è aniversari des que Mollet va recuperar aquesta figura i dur a terme alguna actuació concreta al voltant dels drets dels infants.
Unes propostes que l’alcalde Josep Monràs va fer seves, com ara confeccionar un mural o un grafit per celebrar aquest 15è aniversari. Al fil d’aquestes propostes, Monràs va voler agrair als joves alumnes “el vostre compromís i implicació per contribuir a construir, entre tots i totes, una ciutat i, per extensió, una societat, més justa, solidària i democràtica”.
Al marge d’aquest projecte, els alumnes, després de diverses visites a l’Ajuntament i de trobades amb l’alcalde i regidors, també han valorat molt positivament aprendre sobre la importància que té la política a la societat, que és i com ens afecta la democràcia, com s’organitza un Ajuntament o com funciona un procés electoral.
Uns coneixements que han adquirit treballant conjuntament, la qual cosa els ha permès conèixer alumnes d’altres centres i posar en pràctica principis bàsics de l’ideal democràtic com ara la participació i el debat, l’acceptació i el respecte a la discrepància o la cerca de consens.