-
La ciutat
- Història de Mollet
- Reconeixements a la ciutat
- Com arribar-hi?
- Adreces d’interès
- Plànol de la ciutat
- Calendari de fires i festes
- Equipaments
- Entitats
- Mollet en xifres
- Ciutats agermanades
- Transport públic
- Turisme
- Llocs i edificis d'interès
- Estratègia 2025 (Pla Estratègic)
- Projectes europeus
- Símbols i distincions
-
Serveis a Mollet
- Cartes de Serveis
- Arxiu Històric Municipal
- Centre d'Estudis Molletans
- Centre d'Estudis per la Democràcia
- Convivència i ciutadania
- Comerç i consum
- Cultura i lleure
- Educació
- Esport
- Gent gran
- Habitatge
- Joventut
- Medi ambient
- #MolletpelPlaneta
- Mobilitat
- Ocupació
- Policia Municipal
- Polítiques d'igualtat i feminisme
- Promoció econòmica
- Sanitat i salut pública
- Respecte animal
- Serveis socials
- Síndic Personer
- Solidaritat i cooperació
- Urbanisme
- Economia Circular
-
Actualitat
- COVID19 a Mollet
- Notícies
- Agenda d’activitats
- Comunicació Institucional
- Subscriu-te al butlletí setmanal
- Quatre Cantons
- Ràdio Mollet
- Oferta pública d'ocupació
- Tauler d’anuncis
- Talls de circulació
- L'Ajuntament Informa
- L'opinió dels Grups Municipals (legislatura 2019-2023)
- Oci a casa
- Cicle de conferències: Diàlegs
-
L'Ajuntament
- L'alcalde
- La Casa de la Vila
- Representants polítics
- Organització municipal
- Pla d'Actuació de Mandat 2019-2023
- Participació ciutadana
- Organismes i empreses
- Economia i hisenda
- Tràmits i gestions
- Publicacions
- Normativa municipal
- Retiment de comptes
- Cita prèvia - Serveis Municipals
- Mollet amb els ODS - Agenda de NNUU 2030
-
La ciutat
- Història de Mollet
- Reconeixements a la ciutat
- Com arribar-hi?
- Adreces d’interès
- Plànol de la ciutat
- Calendari de fires i festes
- Equipaments
- Entitats
- Mollet en xifres
- Ciutats agermanades
- Transport públic
- Turisme
- Llocs i edificis d'interès
- Estratègia 2025 (Pla Estratègic)
- Projectes europeus
- Símbols i distincions
-
Serveis a Mollet
- Cartes de Serveis
- Arxiu Històric Municipal
- Centre d'Estudis Molletans
- Centre d'Estudis per la Democràcia
- Convivència i ciutadania
- Comerç i consum
- Cultura i lleure
- Educació
- Esport
- Gent gran
- Habitatge
- Joventut
- Medi ambient
- #MolletpelPlaneta
- Mobilitat
- Ocupació
- Policia Municipal
- Polítiques d'igualtat i feminisme
- Promoció econòmica
- Sanitat i salut pública
- Respecte animal
- Serveis socials
- Síndic Personer
- Solidaritat i cooperació
- Urbanisme
- Economia Circular
-
Actualitat
- COVID19 a Mollet
- Notícies
- Agenda d’activitats
- Comunicació Institucional
- Subscriu-te al butlletí setmanal
- Quatre Cantons
- Ràdio Mollet
- Oferta pública d'ocupació
- Tauler d’anuncis
- Talls de circulació
- L'Ajuntament Informa
- L'opinió dels Grups Municipals (legislatura 2019-2023)
- Oci a casa
- Cicle de conferències: Diàlegs
-
L'Ajuntament
- L'alcalde
- Salutació de l’alcalde Josep Monràs
- Escriu a l’alcalde
- Truca a l'alcalde
- L’opinió de l’alcalde Josep Monràs
- L'alcalde a prop teu
- L'agenda de l'alcalde
- La Casa de la Vila
- Representants polítics
- Organització municipal
- Pla d'Actuació de Mandat 2019-2023
- Participació ciutadana
- Organismes i empreses
- Economia i hisenda
- Tràmits i gestions
- Publicacions
- Normativa municipal
- Retiment de comptes
- Cita prèvia - Serveis Municipals
- Mollet amb els ODS - Agenda de NNUU 2030
Menú
-
L'alcalde [+]
-
La Casa de la Vila [+]
-
Representants polítics
-
Organització municipal [+]
-
Pla d'Actuació de Mandat 2019-2023 [+]
-
Participació ciutadana [+]
-
Organismes i empreses
-
Economia i hisenda [+]
-
Tràmits i gestions
-
Publicacions [+]
-
Normativa municipal
-
Retiment de comptes
-
Cita prèvia - Serveis Municipals
-
Mollet amb els ODS - Agenda de NNUU 2030
Un pressupost per a les persones
Novembre és, per a l’Ajuntament, un mes en què renovem el compromís municipal de cara als nostres ciutadans d’un servei públic que doni resposta a les necessitats socials, econòmiques i culturals de Mollet, mitjançant l’aprovació del pressupost i la presentació del Pla d’Actuació Municipal (PAM). Amb el PAM expliquem en què destinarem els diners, és a dir, quines són les línies programàtiques per al següent exercici.
És indubtable que en el context en què ens trobem de crisi general, el nostre Pla dóna resposta a aquesta situació en un doble sentit: reforçant els serveis socials i la promoció de l’ocupació, i augmentant l’austeritat en la despesa general per fer front a una minva important dels ingressos municipals. Per això, el nostre pressupost es basa en l’increment de la despesa social, el manteniments dels serveis bàsics, el foment de més polítiques d’ocupació i dinamització de l’activitat econòmica i el manteniment de les inversions.
El PAM -que recull una part important de les propostes ciutadanes fetes mitjançant el programa de pressupostos participatius- continua ampliant els programes socials i de suport a la persona, aprofundeix en el desenvolupament de les noves tecnologies, en les polítiques de millora urbana i dels equipaments públics i en el foment de la sostenibilitat ambiental. Tots ells són plantejaments bàsics per fer front a la crisi econòmica: seguir invertint en obres, crear ocupació i fomentar la formació laboral i l’educació per evitar la fractura digital, ja que un dels puntals per remuntar la crisi és la inversió en noves tecnologies i en el valor afegit de les noves comunicacions i les xarxes d’intercanvi.
L’equip de govern que presideixo té una prioritat intocable: estar al costat de les famílies que més pateixen aquesta crisi. Des dels inicis d’aquesta situació, l’Ajuntament ha estat proactiu i ha donat resposta i ha procurat avançar-se als problemes socials, i creiem que ho estem fent tan bé com ens permeten els nostres recursos i la nostra capacitat d’aconseguir el suport de les administracions més properes, com són la Generalitat i la Diputació.
La dada que aquest 2010 hem destinat més de mig milió d’euros a bonificacions de taxes i preus públics és un exemple de l’orientació clarament social del nostre pressupost. O el fet que durant el que portem de mandat, la despesa social de l’Ajuntament ha augmentat un 65 %. Per al 2011, el capítol destinat a polítiques socials augmenta un 9% per tal d’ampliar els programes de suport a les famílies molletanes que més reben l’impacte de la crisi i, sobretot, per mantenir la cohesió social i la convivència.Una altra dada important: el pressupost d’EMFO, l’empresa municipal destinada a crear i fomentar l’ocupació, la inserció laboral i la millora de la formació dels treballadors, ha augmentat un 64%, mentre que la resta d’empreses municipals i l’Ajuntament hem baixat un 10% el capítol de despeses no bàsiques. Com a exemple, les despeses destinades a comunicació i protocol han experimentat un descens del 65% en els últims dos anys.
El pressupost és un recurs dinàmic que anem adaptant a cada moment als indicadors socials i econòmics de la ciutat perquè és indubtable que darrera unes xifres fredes com pot ser un pressupost hi ha uns valors i una clara aposta de donar el màxim suport a les persones més desafavorides i, alhora, de crear oportunitats i progrés a la ciutat. Perquè treballem a prop de la gent i pel futur col·lectiu, pel futur de la ciutat i dels ciutadans, a qui ens devem.
Josep Monràs i Galindo
Alcalde