RSS
Serveis a Mollet Habitatge COVID 19. Mesures en matèria d'Habitatge

COVID 19. Mesures en matèria d'Habitatge

Mesures Habitatge coronavirus baner

NOVETAT: Convocatòria ajuts 2020

 

A conseqüència de l’actual estat d’alarma, s'ha publicat el Reial Decret Llei 11/2020, de 31 de març, amb el qual s'adopten mesures urgents complementàries en l'àmbit social i econòmic per fer front al COVID-19. També s'adopten diferents mesures en matèria d'habitatge. 

Concretament el Capítol I regula un ampli paquet de mesures per donar suport als treballadors, als consumidors, a les famílies i als col·lectius més vulnerables que, després de la paralització de gran part de l'activitat econòmica conseqüència del COVID-19, han vist afectats els seus ingressos, per tant, la seva capacitat per fer front a les despeses necessàries per al manteniment de les seus habitatges.

Per a informació sobre mesures Covid-19 que afectin a temes relacionats amb l’habitatge, accediu a: Mesures Coronavirus SARS-CoV-2 de l’Agència de l’Habitatge. Hi trobareu informació sobre moratòria hipotecària, moratòria pagament de lloguers i altres.

(recomanem utilitzar un navegador diferent a l’Explorer)

Preguntes i respostes freqüents

 

1. Què passa si el meu contracte de lloguer finalitza durant l'estat d'alarma? 

Podràs demanar una pròrroga extraordinària del termini del contracte d’arrendament del teu habitatge habitual per un termini de 6 mesos i seguiran sent d’aplicació els termes i les condicions pactades al contracte. Es pot sol·licitar fins a 2 mesos després que finalitzi l’estat d’alarma.

2. Com afecta la situació actual al procediment de desnonament de l’habitatge on visc en lloguer? 

En cas de ser una persona o unitat de convivència en situació de vulnerabilitat econòmica  i social degut a l’estat d’alarma i amb una demanda de desnonament podràs sol·licitar la suspensió extraordinària del llançament.

3. Com m’afecten les noves mesures en matèria de lloguer si visc en un habitatge d’un petit propietari?    

Si els teus ingressos s’han vist reduïts a causa d'una situació d’atur, ERTE o reducció de jornada de treball podràs negociar, fins el 2 de juliol de 2020, un ajornament temporal del pagament de la renda de lloguer o altres propostes. La proposta podrà ser acceptada pel propietari de l’habitatge en un termini de 7 dies. Formularis moratòria lloguer

4. Com m’afecten les noves mesures en matèria de lloguer si visc en un habitatge d’un gran propietari, una empresa, o del parc públic? 

Si els teus ingressos s’han vist reduïts a causa de l’estat d’alarma podràs sol·licitar, fins el 2 de juliol de 2020, un ajornament temporal del pagament de la renda de lloguer o una reducció del 50% per un període de 4 mesos. La proposta haurà de ser acceptada en un termini de 7 dies per part del propietari de l’habitatge.

5. Si ets una persona llogatera i vols demanar al propietari del teu habitatge una reducció, moratòria o acord en relació al deute de la renda provocat per la situació d'emergència del Covid-19, pots utilitzar aquests models de sol·licitud que ha elaborat l'Agència de l'Habitatge de Catalunya:

Sol·licitud en cas de propietari privat

Sol·licitud en cas de gran tenidor

 

6. Tinc problemes per pagar la hipoteca del meu habitatge habitual

Si els teus ingressos s’han vist reduïts a causa de l’estat d’alarma i no pots fer front al pagament de les quotes de la hipoteca contractada per a la compra de l’habitatge principal, pots acollir-te a la moratòria en el pagament de la quota mensual. Ho pots demanar a la teva entitat financera amb la que vas signar el préstec o crèdit hipotecari fins a un mes després de la finalització de l’estat d’alarma.

Moratòria d'hipoteca

 

 

Per a més informació, podeu contactar amb l’Oficina Local d’Habitatge:
bhabitatge@molletvalles.cat   
Telèfons 649 611 924 /  659 303 945

Plaça Major 1 (Casa de la Vila), 08100 Mollet del Vallès (Barcelona)
Tel. 93 571 95 00 | © 2018 - Ajuntament de Mollet del Vallès