Setmana de l'Energia, del 24 al 30 de juny
Mollet s'adhereix a la Setmana de l'Energia amb un joc de pistes basat en els codis QR, que trobareu en diferents espais de la ciutat.
Del 24 al 30 de juny se celebra la Setmana Europa de l’Energia que té com a objectius sensibilitzar sobre l'eficiència energètica i les energies renovables i difondre les millors pràctiques. L’Ajuntament de -s’hi ha adherit i organitzarà un joc de pistes basat en els codis QR.
Durant tota la Setmana, es podran trobar 10 pistes en codi QR en diferents espais de la ciutat. La participació és oberta a tota la ciutadania. Per participar només cal tenir instal•lat un lector de codis QR a l‘smartphone i descobrir els missatges que amaguen els 10 codis. Cada missatge conté un consell sobre l’energia i una paraula escrita en majúscules. Un cop desxifrats els 10 codis, s’hauran d’ordenar les 10 paraules en majúscules fins aconseguir formar una frase cèlebre, juntament amb el nom del seu autor. Es pot participar fins al 31 de juliol.
Els codis QR es trobaran als següents equipaments:
- Ajuntament (pl. Major)
- Ajuntament Vell (Pl. Prat de la Riba)
- Biblioteca
- Centre Cívic Can Pantiquet
- El Lledoner
- Centre Cívic Can Borrell
- Hospital de Mollet
- Pavelló de Plana Lledó
- Casal Sant Jordi
- Ateneu Gran
En el marc de la Setmana Europea de l’Energia, el dia 2 de juliol, a la Parada Verda del Quiosc de Plaça Catalunya (de 10 a 13h) es difondran bones pràctiques d’estalvi energètic i es podrà accedir a diferents jocs interactius relacionats amb l’estalvi energètic: Calculadora de CO2 domèstic, el joc de l’energia a casa......
Làmpades de leds al Mercat Vell
Una de les recomanacions que van sorgir dels nens i nenes que van participar en el Consell d’Infants de Mollet (CIM) d’enguany va ser continuar amb la instal•lació de leds a l’enllumenat públic de la ciutat. En aquesta línia i seguint també el que s’estableix en el Pla d’Estalvi i Eficiència Energètica, a mitjans del mes de maig es van substituir les làmpades perimetrals (concretament 14 punts de llum) que envolten l’església i el Mercat Vell, passant d’unes làmpades de 150W de vapor de sodi a unes de 60W de tecnologia led.
D’aquesta manera s’aconsegueix un estalvi de 5.300 kWh anuals i una millora en la il•luminació ja que la llum passa a ser blanca enlloc de taronja.