Treball per una mobilitat segura L'Ajuntament manté entre les seves prioritats la millora de la seguretat en la mobilitat dels ciutadans. En aquesta línia s'ha fet tot el treball d'elaboració del Pla de Mobilitat Urbana, que s'aprovarà properament, i s'estan implantant noves mesures per millorar la seguretat. https://www.molletvalles.cat/@@site-logo/logo-mollet-del-valles-blanc.svg

Treball per una mobilitat segura

L'Ajuntament manté entre les seves prioritats la millora de la seguretat en la mobilitat dels ciutadans. En aquesta línia s'ha fet tot el treball d'elaboració del Pla de Mobilitat Urbana, que s'aprovarà properament, i s'estan implantant noves mesures per millorar la seguretat.

Treball per una mobilitat segura.
El regidor de Seguretat, el cap de la Policia, l'alcalde i el regidor de Mobilitat, durant la roda de premsa

El Pla de Mobilitat Urbana treballa en els àmbits de: vianants; vehicle privat; aparcament; bicicleta i transport públic. El regidor ha destacat la voluntat de treballar perquè cada vegada el vianant tingui més protagonisme i més seguretat. En aquest Pla de Mobilitat ha participat la ciutadania, des del primer moment: des d'Associacions de Veïns, Associacions de Comerciants, entitats i persones a títol particular, amb un total aproximat de 250 persones. Aquesta participació es completarà aquest dijous quan s'exposi el Pla de Mobilitat al Consell de Ciutat.

En aquest Pla es posa de manifest, per exemple, que el 77% dels desplaçaments a Mollet ja es fan a peu, i planteja com a una de les prioritats l'accessibilitat i seguretat. Així, per exemple, s'ha posat molt èmfasi en la millora d'aquests dos aspectes en l'Estació de França.

Tal i com ha explicat Daví, "tot i no tenir aprovat el Pla de Mobilitat, fins ara ja hem anat treballant amb uns criteris molt clars per millorar la mobilitat i la seguretat. Actualment, el 94% de les cruïlles tenen senyalització de passos de vianants i el 87% d'aquests estan adaptats per a les persones amb mobilitat reduïda".

Pel que fa a la seguretat viària, s'han presentat les dades corresponents a 2013, dades que consoliden la reducció d'accidents a la ciutat, que han baixat un 15% respecte l'any 2012. A més, cal remarcar que aquests accidents són més lleus i amb menys ferits.

L'Ajuntament treballa per a garantir la seguretat viària: per una banda cal destacar les campanyes d'educació viària (amb escoles i col·lectius específics) i de control (alcoholèmies, assegurança, cinturó de seguretat, etc); i de l'altra les sancions. En els darrers anys, l'Ajuntament ha iniciat una campanya de pacificació del trànsit a partir d'elements tecnològics que han permès millorar notablement la seguretat en punts conflictius. "S'ha rebaixat en un 63% el nombre d'accidents en les cruïlles amb control semafòric de la velocitat", ha declarat l'alcalde, Josep Monràs, el qual ha afirmat que "ens mou la seguretat en la mobilitat; no s'ha imposat cap multa amb un semàfor en groc", tal i com s'ha pogut comprovar al final de la roda de premsa en la que s'han mostrat diverses seqüències de punts de la ciutat amb control semafòric i vehicles creuant en vermell.

Pel que fa a les xifres durant l'any 2013, cal destacar que, del total de vehicles sancionats per mitjà dels radars de control de la velocitat, només un 18% són vehicles de persones residents a Mollet. En el cas dels "foto vermells" (control fotogràfic del semàfors en cruïlles conflictives), només un 13,3% dels vehicles sancionats han estat de Mollet.
 

Imágenes relacionadas

El regidor de Seguretat, el cap de la Policia, l'alcalde i el regidor de Mobilitat, durant la roda de premsa
El regidor de Seguretat, el cap de la Policia, l'alcalde i el regidor de Mobilitat, durant la roda de premsa

Etiquetas