L'Ajuntament de Mollet engega una nova formació de ressuscitació cardiopulmonar
Ja està oberta la inscripció per al curs de ressuscitació cardiopulmonar que l'Ajuntament ofereix de forma gratuïta. Aquest curs, que es farà el proper 21 de juliol a la Marineta, és obert a tothom que estigui interessat. Actualment, l'Ajuntament ha instal.lat 11 desfibril.ladors a la ciutat: nou en diferents equipaments municipals i dos mòbils a la Policia Municipal.
Ja està oberta la inscripció per al curs de ressuscitació cardiopulmonar que l'Ajuntament ofereix de forma gratuïta. Aquest curs, que es farà el proper 21 de juliol a la Marineta, és obert a tothom que estigui interessat. Actualment, l'Ajuntament ha instal.lat 11 desfibril.ladors a la ciutat: nou en diferents equipaments municipals i dos mòbils a la Policia Municipal.
El curs s.inclou dins el Programa d'Autoprotecció i Suport Vital Bàsic de la Diputació de Barcelona i del Consell Català de Ressuscitació. Amb aquesta iniciativa es pretén formar als participants per tal de perdre la por a utilitzar els desfibril.ladors instal.lats a la ciutat. L'activitat se celebrarà el proper 21 de juliol de 10 a 14 hores i de 16 a 18 hores al centre cultural La Marineta. El curs es dirigeix principalment a personal tècnic municipal, conserges, personal de clubs esportius, venedors del mercat municipal i a tot ciutadà i ciutadana que ho vulgui fer.
Saber com actuar és vital davant d'una aturada cardíaca. A més de trucar al telèfon únic d'emergències, el 112 per als països de la Unió Europea, és necessari iniciar ràpidament les compressions toràciques i les respiracions de suport (el que hom coneix amb el nom de ressuscitació cardiopulmonar). Això dobla les possibilitats de supervivència de la víctima. Per això, és vital participar en iniciatives com la que tindrà lloc el 21 de juliol a la Marineta. El curs inclou formació teòrica i pràctica entorn a la desfibril.lació externa automatitzada (DEA) i la Ressuscitació Cardiopulmonar (RCP).
Per participar al curs, cal enviar un correu electrònic a l'adreça salutpublica@molletvalles.cat, indicant nom i cognoms, i l'horari en què es prefereix fer la formació i l'horari (matí o tarda). Cal deixar un telèfon o correu de contacte.
A Mollet existeix una xarxa d'espais cardioprotegits amb 11 desfibril.ladors instal.lats: nou en diferents equipaments municipals i dos mòbils a la Policia Municipal. Així, s'han implantat set desfibril.ladors fixes als següents llocs:
- OAC de l'Ajuntament
- Mercat Municipal
- Institut Municipal de Servei als Discapacitats
- Pavelló Riera Seca
- Pavelló Plana Lledó
- Camp municipal de futbol Juan Bocanegra
- Camp municipal de futbol Zona Sud
Aquests desfibril.ladors se sumen als dos que ja existeixen a Ca n'Arimon i al Camp de Futbol de Germans Gonzalvo. A més, també s'ha dotat la Policia Municipal amb dos desfibril.ladors mòbils.