L'Ajuntament de Mollet ret homenatge al Síndic Personer sortint Vicenç Vilà
L'Ajuntament de Mollet del Vallès ha rendit un emotiu homenatge a Vicenç Vilà durant el Ple extraordinari en el que ha valorat el seu darrer informe, corresponent al període 2014/2015. Vilà va ser nomenat Síndic Personer el setembre de 2009 convertint-se en el segon Síndic de Mollet després que l'Ajuntament decidís recuperar aquesta figura l'any 2003.
L'equip de govern, membres de la Corporació Municipal, representants del Fòrum de Síndics i Síndiques Defensors i Defensores Locals, entitats i associacions de la ciutat, així com l'anterior Síndic i el que agafarà el relleu, van assistir al comiat de Vicenç Vilà en un emotiu homenatge d'agraïment per la feina feta durant els sis 6 anys que ha ocupat el càrrec.
Durant els diferents parlaments hi va haver unanimitat alhora de reconèixer la tascat de Vilà per la seva generositat, la seva dedicació altruista dedicada a tots els molletans i molletanes i, fer-ho, en un context social difícil marcat per la crisi defensant, com deia sovint, que "per sobre de la llei estan els Drets Humans".
Vilà va ser nomenat Síndic Personer el setembre de 2009 en substitució de Francisco Amaya i serà rellevat en el càrrec per Lluís Martínez Camps, qui va ser nomenat nou Síndic en el Ple del Passat 26 d'octubre.
Vicenç Vilà i Armadans va néixer a Mollet l'any 1946. Ha estat un dels primers coordinadors de la Sala Fiveller i fundador de la revista Notes del Centre d'Estudis Molletans.. Va treballar de professor de Física i Química a l'IES Mollet i també ha estat intensament relacionat amb diferents tasques referents al medi ambient.
El Síndic Personer o Síndica Personera representa una institució que té com a funció la defensa dels drets fonamentals i les llibertats públiques dels veïns de Mollet del Vallès en les seves relacions amb l'Ajuntament, qui l'any 2003 va decidir recuperar aquesta figura erigint-se en una de les poques ciutats catalanes que han regulat formalment aquesta institució.