Josep Monràs fa costat a les reivindicacions de jutges i fiscals
L’alcalde de l’Ajuntament de Mollet del Vallès, Josep Monràs, en nom de l’equip de govern, dona suport a les reivindicacions de jutges i fiscals que han anunciat una vaga general a tot l’Estat el proper 22 de maig i seguir amb aturades parcials els dijous 10 i 17 d’aquest mes. Reclamen independència judicial, modernització dels jutjats i millorar les condicions professionals dels jutges i magistrats. En el cas de Mollet, se suma la situació precària en la que encara es troba l’edifici judicial.
Justament, aquest passat mes d’abril, la fiscal en cap de l’àrea de Granollers, que inclou Mollet, reiterava aquesta denúncia per les condicions en les que es troben les instal·lacions judicials de Mollet parlant d’un edifici deficient i no apte per complir les seves funcions.
Fa anys que els professionals que treballen en aquest edifici, on també hi ha despatxos privats, denuncien una situació precària que comporta, per exemple, que sigui difícil evitar confrontacions visuals entre víctimes de violència masclista i els seus presumptes agressors, manca d’un espai per a la custòdia dels detinguts que esperen declarar o una sala on els advocats es puguin entrevistar amb els detinguts.
L’equip de govern de l’Ajuntament i el jutjat de Mollet també denuncien no saber res del trasllat a un nou edifici situat a la zona de Can Fàbregas Nou que ara fa un any va anunciar el que aleshores era conseller de justícia Carles Mundó, qui va afegir que les obres d’adequació del nou espai començarien l’estiu de 2017.
Pel que fa les reivindicacions arreu d’Espanya, les 4 associacions majoritàries de jutges i magistrats i les tres de fiscals reclamen 14 propostes per millorar la situació de la justícia, com ara reforçar la independència judicial, modernitzar l’administració de justícia o millorar les condicions dels professionals.
Aquestes reivindicacions derivaran en una vaga general a tot l’Estat el proper dimarts 22 de maig.