Al costat del comerç local Tota Europa ens trobem en un moment complicat, cada dia notem els efectes que també té als nostres països la criminal invasió de Rússia a Ucraïna, amb una inflació tan alta com feia dècades que no veiem, i amb una gestió energètica que cal que treballem des de tots els àmbits per evitar situacions complicades durant els propers mesos d’hivern. https://www.molletvalles.cat/@@site-logo/logo-mollet-del-valles-blanc.svg

Al costat del comerç local

Des del govern de Mollet hem volgut també sumar-nos en aquesta lluita, i sobretot, donar suport a les famílies i comerços locals.

Des del Govern d’Espanya es va anunciar un paquet de mesures contra la inflació valorades en 9.000 milions d’euros, de les quals destaquem la reducció de l’IVA de l’electricitat i el gas, els xecs d’ajuda a les famílies més vulnerables, el descompte de 20 cèntims per litre de benzina o la gratuïtat/reducció d’abonaments de transport públic. En la mateixa línia, fa uns dies des de l’Ajuntament anunciàvem la reducció de la tarifa del bus urbà en un 30%, una mesura que a més, pretén potenciar el transport públic facilitant la mobilitat sostenible.

Pel que fa a la millora de la gestió i eficiència energètica a Espanya el Govern de Pedro Sanchez ha posat en marxa un Decret d’estalvi energètic que afecta a molts àmbits: des de les pròpies administracions públiques fins al comerç local i de proximitat.

En aquest sentit, des del Govern de Mollet som molt conscients que en aquests moments hem d’estar al costat del comerç i dels serveis locals, i per això, l’alcaldessa i el president d’ADHEC han acordat impulsar una línia d’ajuts al comerç local perquè s’adapti a aquests requeriments. D’una banda, l’Ajuntament oferirà assessorament en l’àmbit energètic, per a que els comerços puguin millorar la seva eficiència energètica i complir amb la normativa. De l’altra, s’oferiran ajuts directes i subvencions per a les obres d’adequació que els comerços hagin de fer.

Som conscients de la importància per la ciutat d’un comerç local i de proximitat fort. Des de l’Ajuntament, conjuntament amb la bona feina que fan des d’ADHEC i altres associacions, treballem per a que així sigui.