Estiu 2024, sense personal sanitari? ¿Tindrem metges aquest estiu? I es que com sabem, darrerament s’ha debatut sobre els ajustos que es preveuen als centres sanitaris de cara a l’estiu. https://www.molletvalles.cat/@@site-logo/logo-mollet-del-valles-blanc.svg

Estiu 2024, sense personal sanitari?

¿Tindrem metges aquest estiu? I es que com sabem, darrerament s’ha debatut sobre els ajustos que es preveuen als centres sanitaris de cara a l’estiu.

El sector sanitari de Catalunya ha mostrat el seu malestar davant l'anunci de l'Institut Català de la Salut (ICS) de restringir la contractació de personal de substitució als centres mèdics públics durant el període d’estiu. Fet que el sindicat de Metges de Catalunya ha valorat com una irresponsabilitat del departament de salut de la generalitat, doncs consideren que es tracta d’un pla d’estiu improvisat i clarament infra-finançat.

Com va dir el sindicat, la no contractació de personal de reforç, el tancament de llits i les reprogramacions d’activitats no urgents suposaran una minva de la qualitat assistencial i una saturació dels serveis d'urgències hospitalàries durant l'estiu. En el cas de la nostra ciutat, el Comitè d’empres de l’Hospital de Mollet va manifestar les seves reivindicacions i no han estat ateses.

El sistema de salut català fa molts anys que té problemes. Les llistes d’espera continuen, com continuen les demores en les proves diagnòstiques i en les cites presencials amb el metge de capçalera. I amb aquesta situació de mal endèmic, arriba un nou estiu i noves indicacions del Departament de Salut, que, amb uns pressupostos prorrogats, demana als CAP que no substitueixin personal, i als hospitals, que tanquin llits per intentar contenir la despesa.

Com sabeu, a Mollet disposem de l’Hospital Universitari, que dona servei públic a prop de 165.000 persones de 11 municipis del Baix Vallés ( 8 del Vallés Oriental i 3 del Vallés Occidental) i dos centres d’atenció primària,  i no podem permetre que la ja mala situació que venim patint al sector sanitari s’agreugi durant l’estiu, doncs els malats no poden esperar al Setembre. 

Esperem que aquesta situació no sigui gaire greu i que tots els Molletans passin un molt bon estiu.