La Salut, un dret Un dels pilars que situa a les societats europees al capdavant en els índex de la qualitat de vida és l’accés garantit a una sanitat pública i de qualitat. La inversió en la sanitat pública és inversió en la millora en la cura i atenció sanitària de tots i totes al llarg de la nostra vida i per tant, un element fonamental que hem de protegir prioritàriament. https://www.molletvalles.cat/@@site-logo/logo-mollet-del-valles-blanc.svg

La Salut, un dret

Un dels pilars que situa a les societats europees al capdavant en els índex de la qualitat de vida és l’accés garantit a una sanitat pública i de qualitat. La inversió en la sanitat pública és inversió en la millora en la cura i atenció sanitària de tots i totes al llarg de la nostra vida i per tant, un element fonamental que hem de protegir prioritàriament.

Malgrat aquest plantejament, a Catalunya vam patir unes retallades tant dures durant l’etapa del president Artur Mas i del conseller Boi Ruiz que no s’han revertit. S’ha fet palès com la manca de governs d’esquerres a Catalunya ha afectat negativament al sistema públic de salut.

La societat catalana té una estructura demogràfica que s’encamina cap a un progressiu envelliment. Això té unes repercussions importants i difícils de respondre. Mollet és un reflex d’aquesta realitat. L’envelliment de la població implica més ús dels serveis públics de salut i unes malalties -com l’Alzheimer, demències, discapacitats...- que requereixen d’una potent estructura d’atenció intermèdia -o sociosanitària- capaç d’encarar satisfactòriament aquestes necessitats. Ara mateix, Mollet -ni Catalunya- no disposa d’aquesta estructura, per això vam portar al ple de municipal de juliol una moció per a millorar els serveis sociosanitaris, amb propostes clares com més inversions, millora de les infraestructures o més personal, entre d’altres.

També donem suport a les iniciatives i demandes respecte a la salut mental. Estem parlant d’una població potencial al Baix Vallès de 165.000 pacients. Amb aquestes dades es fa necessari i urgent disposar d’un servei d’urgències disponible les 24 hores per a garantir l’accés a l’atenció mèdica quan sigui necessària. Ara mateix no existeixen els recursos necessaris per afrontar aquest repte sanitari.

Des de Mollet en Comú Podem continuarem insistint i defensant que la salut no es un negoci, és un dret. Un dret que comença amb una atenció primària (CAPs) que no estan funcionant com caldria, que necessita més recursos -organitzatius, de coordinació, personal, formació- per cuidar-nos millor i per garantir una ràpida vinculació amb els hospitals quan sigui necessari. Posem el focus en els problemes que tenim la majoria social i reforcem el que és vital.