Una ocasió única Fa 29 anys que Mollet celebrava el seu mil·lenari, pocs elements hi ha del nostre passat de l’any 993 ençà, el campanar de l’església i algunes masies a Gallecs. https://www.molletvalles.cat/@@site-logo/logo-mollet-del-valles-blanc.svg

Una ocasió única

El  creixement de la ciutat els anys 60 i 70  del segle XX va devorar els elements més antics.

Mollet té identitat pròpia, configurada durant cents d’anys. Cal vetllar per tal que aquesta no es perdi. És per això que les normes urbanístiques que han regit i regiran a Mollet  han catalogat elements a preservar.

Els propers mesos, aprofitant els projectes derivats dels fons de la Unió Europea (Nextgeneration), es vianalitzarà l’entorn de l’església de Sant Vicenç, aquesta és una gran ocasió per actuar des de la prospecció en la part  més antiga de la ciutat, sota dels carrers segur que hi ha part dels fonaments de la primitiva església romànica-gòtica enderrocada per uns energúmens al principi de la Guerra Civil.

També sota del carrer Sant Oleguer hi ha d’haver les restes d’unes sitges de ceràmica, posades al descobert i malmetent-se en la excavació barroera dels fonaments de l’edifici de la Seguretat Social.

En el segle XI es va construir la primitiva església romànica i, al seu voltant, un grup d’edificacions  formaven la sagrera. Més tard,  o abans, hi va haver un cementiri.  Tot això fa pensar que en el subsol hi ha d’haver testimonis de la història mil·lenària de la nostra ciutat.

És per a tot això que el grup municipal Junts per Mollet (PDeCAT) va demanar en el darrer ple municipal que s’aprofitin les properes obres per veure el què hi ha sota dels carrers Espanya, Pere Ramon, Església, Sant Oleguer i plaça de l’Església, i que el que s’hi trobi, si té un valor sigui històric o testimonial, es faci visible des de la nova pavimentació. Fent-t’ho així serà el millor homenatge als molletans i molletanes que ens han precedit al llarg de més de mil anys, alhora  que serà la manera que les actuals i les futures generacions tinguin ben present que  la identitat de la ciutat de Mollet no s’ha configurat en quatre dies, ve de lluny.