Perspectiva de gènere a la Festa Major Enguany a la presentació de la Festa Major la regidoria d'igualtat va tenir el seu espai de parlar sobre el protocol d'igualtat a continuar durant els dies destacats d'agost a la nostra ciutat. https://www.molletvalles.cat/@@site-logo/logo-mollet-del-valles-blanc.svg

Perspectiva de gènere a la Festa Major

Aquest estiu, com a novetat, la incorporació del bus nocturn que facilitarà el retorn de tantes persones a casa, així com el servei de parades a demanda per a persones vulnerables, mesura que ja havíem plantejat des del nostre grup municipal i veiem amb molt bons ulls.El punt lila continuarà també en alguns espais.

Tot i això, no s'ha fet pública cap valoració del mateix ni s'ha esclarit si aquesta activitat es planteja tenint com a punt de partida les experiències de l'any passat.A part, l'educació i conscienciació en igualtat a la població, tasques que també són assumides des del punt lila, no concorden amb el missatge que dona el mateix ajuntament quant a l'elecció de les cares visibles i referents que visiten la ciutat. Fem una mica de memòria.

A Mollet, han vingut a fer el pregó en els darrers anys les següents persones: Sevilla (2010), Toni Albà (2011), Jordi Amenós (2012), Pep Callau (2013), Anna Simón (2014), Beni Cochambre (2015), José Corbacho (2016), Edu Soto (2017), Santi Rodríguez (2018), Joan Pera (2019), Mireia Vicente (2021), Quim Masferrer (2022). Dues de tretze. I això pel que fa al pregó, que si es fes una anàlisi dels grups musicals que visiten la ciutat per les mateixes dates, la situació encara seria pitjor. Ens agradaria que als concerts anunciats d'aquest estiu a Can Mulà comptéssiu les dones que pugen a actuar. Amb els dits d'una mà en tindreu suficient.

No podem permetre que els i les molletanes tinguin només referents d'un mateix gènere, així que no només cal fer una anàlisi de les conductes de gènere ciutadanes així com els seus conflictes, cal també aplicar un protocol d'igualtat a l'hora de promoure qualsevol acte o esdeveniment que l'ajuntament organitzi, perquè la tasca de visibilització i normalització, que al final és la prevenció, és tan important com la d'actuació.