L'alcalde de Mollet del Vallès, Josep Monràs, reclama reforçar l'atenció primària
Ho ha fet durant el consell d'alcaldes del Consell Comarcal del Vallès Oriental celebrat avui. En aquest, han participat Juli Fernández, delegat del Govern de la Generalitat a Barcelona, Anna Aran, gerent de la Regió Sanitària de l'Àmbit Metropolità Nord, i Joan Parellada, director executiu del Sector Sanitari del Vallès Oriental de CatSalut.
Durant la reunió mantinguda amb els alcaldes, s'ha analitzat i repassat quina és la situació i protocols actuals pel que fa a l'atenció primària a la comarca, així com la de la campanya de la grip prevista per aquest mes d'octubre.
Per a Monràs, "és imprescindible reforçar de manera urgent l'atenció primària i donar mesures i normes clares, que tothom les entengui. A més, cal més coordinació entre els diferents departaments de la Generalitat de Catalunya, ja que, sovint, arriben missatges contradictoris a la ciutadania".
Monràs afirma compartir les afirmacions d'Anna Aran, gerent de la Regió Sanitària de l'Àmbit Metropolità Nord, qui ha dit que "hem de ser cauts per no generar una falsa seguretat".
L'alcalde de Mollet del Vallès insisteix també que "cal reforçar els protocols dels àmbits federatiu i esportiu, ja que, en els propers caps de setmana hi haurà competicions esportives a les majories de les disciplines. I l'esport aplega moltes persones i famílies".
Finalment, Josep Monràs afirma que "cal seguir treballant per millorar el model d'atenció i assistència a la gent gran, per la seva vulnerabilitat social i en matèria de salut. I ho hem de fer tot entre tots i totes, de la mà, entre els diferents departaments de la Generalitat de Catalunya i amb els ajuntaments".