L’Ajuntament, exemple de com s’han de concebre els espais verds públics per a que les ciutats siguin saludables El consistori molletà va participar en un webinar o seminari web sobre la Gestió Evolutiva dels Espais Verds Públics, que es va celebrar el 9 de febrer via online i que va organitzar la Asociación Española de Parques y Jardines Públicos (AEPJP). En el seminari es van posar com a exemples el Parc dels Pinetons i la Rambla de Pompeu Fabra de Mollet. https://www.molletvalles.cat/@@site-logo/logo-mollet-del-valles-blanc.svg

L’Ajuntament, exemple de com s’han de concebre els espais verds públics per a que les ciutats siguin saludables

El consistori molletà va participar en un webinar o seminari web sobre la Gestió Evolutiva dels Espais Verds Públics, que es va celebrar el 9 de febrer via online i que va organitzar la Asociación Española de Parques y Jardines Públicos (AEPJP). En el seminari es van posar com a exemples el Parc dels Pinetons i la Rambla de Pompeu Fabra de Mollet.

L’Ajuntament, exemple de com s’han de concebre els espais verds públics per a que les ciutats siguin  saludables.

Mollet ha estat convidada a aquest seminari al ser considerada un referent pel que fa l’evolució dels espais verds convertint-los en espais sostenibles, resilients i respectuosos amb el medi ambient i pel fet d’apostar per la renaturalització de les ciutats amb el propòsit de fer-les més saludables.    

El seminari web es va centrar en l’anàlisi de la infraestructura verda urbana com a un mitjà per aconseguir ciutats saludables. Representant l’Ajuntament de Mollet del Vallès hi va participar el cap del Servei de Paisatge Urbà i Justícia Ambiental, Josep Maria Mompin, que va explicar la importància d’apostar per polítiques de renaturalització urbana i foment de la biodiversitat, com el camí per contribuir a la mitigació del canvi climàtic i aconseguir ciutats resilients i saludables. 

Exemples de l’evolució dels espais verds a Mollet exposats durant el seminari

  • Identificació i protecció dels elements paisatgístics i ambientals (exemple del Roure de l’Hospital com a cas d’èxit). 
  • Adaptació i transformació dels espais verds de la ciutat per adaptar-los a espais més biodiversos (exemple de Can Mulà i les actuacions que s’hi ha dut a terme en relació a gestió de la poda, triturat, parterres florits, jardí sense reg o caixes niu). 
  • Treballs de connexió natural entre els diferents espais verds de la ciutat, per crear una autèntica infraestructura verda. (gestió de l’arbrat de carrer). 
  • Disseny de nous espais verds seguint la dinàmica dels processos naturals (concepte i evolució de la Rambla Pompeu Fabra) 
  • Tractament del límit de la ciutat, enllaç amb el medi natural i participació ciutadana (exemple del Par dels Pinetons i de com ha evolucionat durant aquest 20 anys des que es va començar i de les diferents festes de l’arbre on s’hi ha plantat en total més de 3000 arbres). 

En el decurs del seminari, les persones que hi van participar van poder conèixer les noves tendències i compartir experiències, com el Parc dels Pinetons i la Rambla Pompeu Fabra de Mollet, o analitzar projectes com el parc de Sausset de París. 

En aquest acte també hi van participar el sotsdirector Cap d’Estudis ESAB de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), Xavier Fàbregas, i el cap del Servei Espais Verds de l’Ajuntament de Lleó, Antonio Ugidos. 

Etiquetes