La Fira d’Artesans, del 14 al 16 de setembre La XXIX Fira d’Artesans de Mollet tindrà lloc els dies 14, 15 i 16 de setembre, als carrers del nucli antic de la ciutat. La Fira aplegarà prop de noranta de parades d’autèntics artesans, amb productes de marroquineria, bijuteria i joieria, decoració, vidre, fusta, alimentació... https://www.molletvalles.cat/@@site-logo/logo-mollet-del-valles-blanc.svg

La Fira d’Artesans, del 14 al 16 de setembre

La XXIX Fira d’Artesans de Mollet tindrà lloc els dies 14, 15 i 16 de setembre, als carrers del nucli antic de la ciutat. La Fira aplegarà prop de noranta de parades d’autèntics artesans, amb productes de marroquineria, bijuteria i joieria, decoració, vidre, fusta, alimentació...

La Fira d’Artesans, del 14 al 16 de setembre.

La Fira d’Artesans de Mollet s’inaugurarà divendres 14 de setembre, a 2/4 de 8 de la tarda. L’acte es farà al Centre Cultural La Marineta, on s’hi ha instal·lat l’exposició Patchwork, que forma part del programa d’activitats de la Fira.

La d’Artesans és una de les fires que millor aguanta la crisi i, durant els darrers anys, ha mantingut estable el nombre de parades d’artesania. Aquest any s’instal·laran un total de 88 parades als carrers de Portugal, del Sol, de Bartomeu Robert, de Can Pacià i la plaça de l’Artesania.

Per preservar la qualitat d’aquesta Fira que compta amb gairebé 30 anys d’història, només hi poden participar autèntics productors artesans, cosa que queda palesa amb la mostra d’oficis en la qual l’artesà ens ensenya com treballa i ens permet participar. En edicions anteriors, per exemple, hem pogut veure com treballen ferradors de cavalls, matalassers, boters, constructors de gegants, espardenyers, vidrers, titellaires o forners.

A la Fira d’Artesans d’enguany trobarem productes de ceràmica, porcellana, papereria, marroquineria, estores, seda, fusta, joieria, espelmes, tèxtil, joguines, mobles, encens, ungüents, vidre i productes gastronòmics (olis, mel, fruits secs, torró, pa, dolços, vins, embotits, anxoves, formatges...).

Música i activitats a la Fira

Els Castellers de Mollet són una entitat que col·labora tradicionalment amb la Fira d’Artesans. Faran una actuació diumenge al migdia acompanyats pels Castellers de Caldes i els Castellers de Rubí. Per segon any consecutiu i per començar a fer ambient, dissabte a la tarda faran un taller de castells al carrer de Can Pacià. Altres activitats que animaran la Fira seran els jocs infantils dinamitzats pels esplais de la ciutat, una audició de sardanes amb la Cobla Nova Vallès, tallers de manualitats infantils i el ball popular amb Rubén. Dissabte a la nit, com es tradicional, es farà el concert d’havaneres i cremat de rom, amb el grup Norai.

Galiot teatre també hi serà present aquest edició amb l’estrena de El bavastell antic, putxinel·lis clàssics. L’espectacle es podrà veure al carrer de Portugal 10, amb passis cada mitja hora, durant tot el cap de setmana. Com a cloenda de la XXIX Fira d’Artesans, diumenge al vespre hi haurà una actuació de l’Esbart Dansaire de Mollet.

Els veïns de la Fira decoren els carrer

Per donar un caire festiu als carrers, l’Associació de Veïns de la Fira d’Artesans és l’encarregada d’idear i crear tota la decoració. Aquest any hi hauran unes grans làmpades, junt amb flors, papallones i altres elements decoratius per tal d’engalanar els carrers durant tots aquests dies. Els veïns ja fa dies que treballen en la decoració de la Fira i esperen que el temps i la pluja els ajudin a tenir uns carrers ben lluïts per a l’ocasió.

A més, l’Associació de Veïns de la Fira s’encarrega de bona part de la dinamització, amb una sardinada popular el divendres al vespre i xocolatada dissabte i diumenge al matí.

Etiquetes