Normalitat en la jornada electoral de les eleccions al Parlament de Catalunya a Mollet
Avui s’ha repassat el dispositiu de seguretat i les mesures aplicades al llarg de la jornada electoral de diumenge 14 de febrer, així com les dades Covid-19 a la ciutat. Respecte a la jornada electoral del 14 de febrer es destaca la normalitat i el correcte funcionament de tot el dispositiu electoral de seguretat i de mesures Covid.
Ahir diumenge es van celebrar les eleccions al Parlament de Catalunya enmig d’un fort dispositiu de seguretat amb mesures anti-Covid que va funcionar i es va respectar per part de tothom: votants, membres de les meses electorals i representants de l’administració.
En alguns col·legis electorals, en hores punta, es van produir algunes cues fruit de les mesures de seguretat adoptades per garantir la seguretat dels i les votants i dels membres de les taules, però tothom va poder exercir el seu dret a vot. Cal destacar el comportament exemplar, tant dels membres de les meses, com dels votants i tot el personal que va formar part del dispositiu electoral, que va facilitar que tot funcionés correctament i sense incidències.
Abans de les 9 h es van constituir totes les meses electorals i, en la majoria, amb els titulars de les taules. A les 9 h es van poder obrir amb normalitat tots els col·legis electorals. La normalitat va ser la tònica de tota la jornada electoral a Mollet del Vallès.
L’alcalde Josep Monràs ha volgut “agrair la col·laboració ciutadana perquè ahir a Mollet tinguéssim una gran jornada electoral sense incidents. Tothom era conscient que eren unes eleccions diferents i tothom es va adaptar a les mesures de seguretat adoptades. Agrair, també, l’esforç i la bona feina que van realitzar durant tota la jornada electoral tots els treballadors i treballadores que van formar part del dispositiu electoral.”
Resultats de les eleccions al Parlament de Catalunya a Mollet
El Partit dels Socialistes de Catalunya (PSC) ha estat la força més votada, la segona força ha estat Esquerra Republicana de Catalunya i la tercera Junts per Catalunya. La participació ha estat del 49,96%.
Els resultats de les eleccions al Parlament de Catalunya del 14 de febrer de 2021 a Mollet del Vallès són els següents:
|
Opcions polítiques |
Vots |
% Vots |
||
|
|
PSC |
6,160 |
33.61% |
|
|
|
ERC |
3,742 |
20.42% |
|
|
|
JxCat |
2,033 |
11.09% |
|
|
|
ECP |
1,726 |
9.42% |
|
|
|
VOX |
1,552 |
8.47% |
|
|
|
Cs |
1,298 |
7.08% |
|
|
|
CUP |
692 |
3.78% |
|
|
|
PP |
575 |
3.14% |
|
|
|
ALTRES |
218 |
1.19% |
|
|
|
PDeCAT |
206 |
1.12% |
|
|
|
BL |
125 |
0.68% |
Els resultats de les eleccions al Parlament de Catalunya del 20 de desembre de 2017 a Mollet del Vallès van ser aquests:
C’s 9.460 vots 31,08 %
PSC 6.077 vots 19,96 %
ERC-CatSi 5.653 vots 18,57 %
JxCAT 3.469 vots 11,39 %
CatComú-Podem 3.167 vots 10,40 %
PP 1.193 vots 3,92 %
CUP 848 vots 2,78 %
PACMA 357 vots 1,17 %
Recortes Cero-GV 95 vots 0,31%
Dades Covid a Mollet del Vallès
L’índex de rebrot es manté estable amb 252 punts i la taxa de contagi ha augmentat lleugerament fins a 1,02.
Pel que fa els casos confirmats aquesta darrera setmana han estat 78.
En referència a les vacunes, a Mollet ja s’han vacunat 1.412 persones amb la primera dosi i 998 amb segona.
Hospital de Mollet
A l’Hospital de Mollet els ingressos es mantenen estables, amb 20 persones ingressades per Covid-19 i manté per tant l’accés de visites a l’àrea d’hospitalització no Covid en franges horàries específiques. La resta de l’activitat de l’Hospital es desenvolupa amb normalitat.
En total s’han donat 14 altes, amb un total de 1075, i hi ha hagut 2 defuncions.
Escoles
Pel que fa a les escoles hi ha 7 grups confinats, que representen 183 persones 22 de les quals han donat positiu. A les residències la situació és de normalitat. Tant les residències com la Llar Residència Al Bosc ja han rebut la segona dosi de la vacuna.
Compliment de la normativa
Des del punt de vista del compliment de les normes, la Policia Municipal de Mollet ha interposat més de 40 denúncies aquesta setmana passada per l’incompliment de les mesures per lluitar contra la Covid-19, 15 de les quals han estat durant el cap de setmana.