Mollet, seleccionada per a un projecte europeu per millorar l'ocupació juvenil EMFO ha estat seleccionada per al projecte europeu Acrojump, que té per objectiu crear una xarxa social professional per millorar l'ocupabilitat dels joves. https://www.molletvalles.cat/@@site-logo/logo-mollet-del-valles-blanc.svg

Mollet, seleccionada per a un projecte europeu per millorar l'ocupació juvenil

EMFO ha estat seleccionada per al projecte europeu Acrojump, que té per objectiu crear una xarxa social professional per millorar l'ocupabilitat dels joves.

Mollet, seleccionada per a un projecte europeu per millorar l'ocupació juvenil.
Sessió de grup del projecte Acrojump, a EMFO

Acrojump és un projecte europeu que vol acompanyar els joves en el seu camí cap a una ocupació no precària (Acrojump és l"acrònim d'"ACompagner les paRcOurs des Jeunes adUltes vers un eMploi non Précaire"). Es treballa per posar en valor les experiències dels joves, reconeixent i treballant les competències que han anat adquirint al llarg de la seva vida i reflectint-les al perfil electrònic del que serà una xarxa professional per a joves.

D'acord amb el seu enfocament global, al projecte hi participen diverses entitats europees implicades en els processos de cerca de feina, ocupació i formació. Per la seva trajectòria i experiència amb programes vinculats a l'ocupació dels joves, EMFO ha estat l'única entitat municipal seleccionada a nivell català per col·laborar en el projecte, juntament amb tres entitats socials catalanes més. Concretament, EMFO col·labora en la tercera fase del projecte, en què es prova l'eina "e-profile" amb les persones joves.

En el marc d'aquest projecte, des del passat 20 de febrer, 10 usuaris d'EMFO d'entre 19 i 26 anys han participat en diverses sessions de grup conduïdes per una persona de l'equip d'EMFO. S'han treballat aspectes relacionats amb les competències adquirides al llarg de la vida i en diversos àmbits, la identitat digital i l'ús de les xarxes socials en la recerca d'ocupació. També s'ha destacat la importància de saber trobar informació sobre feina, ofertes i formació, entre d'altres.

Tota aquesta informació s'ha anat registrant de manera individual a l'eina "e-profile", on  cada jove participant ha creat un perfil amb el qual pot compartir informació i estar en contacte professional amb la resta de participants.

Les experiències recollides en aquesta formació pilot es recolliran i valoraran en fases posteriors, quan se'n donaran a conèixer els resultats. Està previst que el projecte, finançat amb el suport de la Comissió Europea, finalitzi a finals d'any. L'objectiu últim és que els joves puguin estar en contacte amb d'altres participants, amb inquietuds i característiques similars, de tot Europa.
 

Imatges relacionades

Sessió de grup del projecte Acrojump, a EMFO
Sessió de grup del projecte Acrojump, a EMFO

Etiquetes