Un grup de cuiners i professors suecs visiten Mollet en el marc del projecte Diet for a Green Planet Un grup de cuiners i especialistes en alimentació de la ciutat sueca de Södertälje han visitat Mollet per conèixer qüestions relacionades amb l'alimentació infantil a les escoles. La visita s'emmarca en el projecte europeu Diet for a Green Planet. https://www.molletvalles.cat/@@site-logo/logo-mollet-del-valles-blanc.svg

Un grup de cuiners i professors suecs visiten Mollet en el marc del projecte Diet for a Green Planet

Un grup de cuiners i especialistes en alimentació de la ciutat sueca de Södertälje han visitat Mollet per conèixer qüestions relacionades amb l'alimentació infantil a les escoles. La visita s'emmarca en el projecte europeu Diet for a Green Planet.

Un grup de cuiners i professors suecs  visiten Mollet en el marc del projecte Diet for a Green Planet.

La delegació sueca va ser rebuda dilluns a la tarda per l'alcalde de Mollet, Josep Monràs, qui va apuntar que l'educació és un concepte molt ampli que inclou inculcar hàbits: "és diferent ensenyar que educar i l'educació engloba també hàbits saludables en l'alimentació, garantia que els nostres fills creixin, no només intel·lectualment, sinó també sans físicament".

L'objectiu del projecte és treballar per afavorir els hàbits saludables i la introducció del menjar de proximitat i ecològic a aquelles escoles que depenen de l'Ajuntament (bressols municipals i centres de l'IMSD). La xarxa Diet for a Green Planet està liderada per l'Ajuntament de Södertälje (Suècia) i hi participen els ajuntaments de Moletai (Lituània), Lomza (Polònia) i Mollet del Vallès, amb l'objectiu d'aprendre de l'experiència i la bona pràctica de Södertälje.

Mollet compta amb una gran capital en aquest àmbit, ja que la meitat del seu terme municipal està format per l'espai natural de Gallecs, que des del 2005 ha fet una aposta per l'agricultura ecològica i compta ja amb 300 hectàrees dedicades a aquest tipus de conreu. Per aquest motiu, un dels principals punts d'interès de la delegació sueca ha estat una visita a l'espai rural de Gallecs, ja que, tal com ha explicat la dietista Justin Huelein, el motiu de la seva visita és l'intercanvi de coneixements.

 

Imatges relacionades

gallecs.jpg
gallecs.jpg
Imatge1
Imatge1

Etiquetes