Aquest cap de setmana comença la Festa Major de Sant Vicenç Divendres Mollet dóna el tret de sortida a la Festa Major d'hivern, que se celebra a l'entorn del dia de Sant Vicenç, el 22 de gener, patró de la ciutat. Diverses entitats de la ciutat col·laboren per fer una programació plena d'activitats. https://www.molletvalles.cat/@@site-logo/logo-mollet-del-valles-blanc.svg

Aquest cap de setmana comença la Festa Major de Sant Vicenç

Divendres Mollet dóna el tret de sortida a la Festa Major d'hivern, que se celebra a l'entorn del dia de Sant Vicenç, el 22 de gener, patró de la ciutat. Diverses entitats de la ciutat col·laboren per fer una programació plena d'activitats.

Aquest cap de setmana comença la Festa Major de Sant Vicenç.
Cursa Popular de Sant Vicenç - Memorial Jordi Solé Tura

Activitats tradicionals i festives
Un dels actes més consolidats de la Festa Major és el Concurs de Fotografia de Sant Vicenç, que enguany arriba a la 20a edició. El lliurament de premis i la inauguració d'una selecció de les millors fotografies participants es farà el divendres 16 de gener, a les 7 de la tarda a La Marineta.

També és cita indispensable de Sant Vicenç, l'espectacle de l'Esbart Dansaire de Mollet, que enguany celebra el seu 20è aniversari. La celebració comptarà amb una doble actuació, el divendres 16 i el dissabte 17, en la qual participaran tots els grups de l'escola de dansa i el cos de dansa de l'Esbart. Prèviament, a partir de les 8 del vespre, tindrà lloc un sopar a peu dret. Les actuacions començaran a les 21.30 h. És imprescindible adquirir entrades.

Pel que fa al folklore local, enguany la Colla Gegantera organitza la XXIa Trobada de Gegants, amb la participació de les colles d'El Pont de Vilomara, Santa Coloma de Gramenet, El Prat de Llobregat, Ripollet, Flaçà, La Concòrdia de Sabadell, Palamós i Mollet. La Trobada serà el diumenge 25 de gener, i la plantada de gegants començarà a les 10 del matí, al parc de les Pruneres.

Altres activitats destacades són el Correfoc-8 de foc, amb el Ball de Diables de Mollet  i el Ball del Moll Fer, a càrrec de la colla dels Torrats, que es faran el dissabte 17 de gener a partir de les 9 del vespre. Com és traidicó, també hi haurà sardanes, amb la Cobla Ciutat de Cornellà, el diumenge 18, a 2/4 de 12 del migdia.

Presentació de Notes 30, amb recital de Josep Maria Pou
Com és habitual per Sant Vicenç, el Centre d'Estudis Molletans (CEM) presenta un nou número de la revista Notes. Enguany serà el número 30 i la presentació comptarà amb la presència del reconegut actor molletà Josep Maria Pou, que ostenta la Medalla de la Ciutat. Pou oferirà un recital poètic, acompanyat  per alumnes de l'Escola Municipal de Música, sota la direcció de Josep Maria Aparicio.

La publicació Notes d'enguany dedica el seu monogràfic a la història del tèxtil a Mollet.

Festa de la Ràdio Mollet i Premis Notícia i Micròfon de l'Any
Ràdio Mollet celebra per Sant Vicenç el seu aniversari, enguany serà el 34è, amb una festa on no hi falta la música i on els seus professionals lliuraran els Premis Notícia i Micròfon de l'Any, als esdeveniments i persones més destacades de l'actualitat local el 2014. L¡acte es farà a El Lledoner, el mateix dia de Sant Vicenç, les 2/4 de 7 de la tarda. Com a novetat d'enguany les mencions especials seran obsequiades amb una Dona d'Aigua, dissenyada expressament amb la imatge de Ràdio Mollet.

L'emissora municipal l'emetrà en directe des del 96.3 FM i a través d'internet (www.radiomollet.com).

Música
Pel que fa a la música, la colla dels Morats organitzarà el VI Morats Jazz Day, el dissabte 17 de gener, a partir de 2/4 de 7 de la tarda, al Mercat Vell.

El dissabte 24 de gener, la Marineta acollirà un nou espectacle del Cabaret Marinet. Es tracta de la projecció del film de cinema mut Nanuk, el esquimal, amb música en directe creadi interpretada per Josep lluís Galiana i Avelino Saavedra.

Tot coincidint amb la festa major d'hivern, s'estrenarà el segon concert coral del cicle Mollet Canta, a càrrec de la Coral El Clavell.  Serà el diumenge 25 de gener, a les 6 de la tarda, a l'Església.

Art
El mateix dia de Sant Vicenç, dijous 22, el Museu Abelló celebrarà una jornada de portes obertes, amb una visita comentada a la Casa del Pintor i un taller familiar. El dijous 29 de gener, a les 8 del vespre, el Museu inaugurarà una nova exposició Martí Vivès, sobre aquest pintor, coetani de Joaquim Mir, ferm admirador de Cézanne, dels impressionistes i del fauvistes i que va prendre un paper rellevant durant l'exili republicà ajudant a polítics de Mollet.

Activitats esportives
Una de les cites ineludibles de la Festa Major d'hivern és la Cursa Popular de Sant Vicenç - 5è Memorial Jordi Solé Tura. El Club Atlètic, entitat organitzadora de la cursa, és l'impulsor d'aquesta iniciativa que compta amb el suport municipal i que es farà el diumenge 25 de gener, amb sortida de l'Avinguda del Parc i arribada a les Pistes d'Atletisme.

El divendres 30 de gener, com és habitual, tancarà la programació de Sant Vicenç la Nit de l'Esport, en la qual es guardonen els esportistes i equips més destacats del 2014 a la nostra ciutat.
 

Imatges relacionades

Cursa Popular de Sant Vicenç - Memorial Jordi Solé Tura
Cursa Popular de Sant Vicenç - Memorial Jordi Solé Tura

Etiquetes