La Diputació felicita Mollet per les seves polítiques educatives Durant una visita institucional a Mollet del Vallès, el diputat d'Educació de la Diputació de Barcelona, Rafael Homet, ha felicitat a l'alcalde Josep Monràs per les polítiques educatives que s'estan aplicant a la ciutat. Especialment pel que fa al model pioner per evitar el fracàs escolar i incrementar les oportunitats professionals. https://www.molletvalles.cat/@@site-logo/logo-mollet-del-valles-blanc.svg

La Diputació felicita Mollet per les seves polítiques educatives

Durant una visita institucional a Mollet del Vallès, el diputat d'Educació de la Diputació de Barcelona, Rafael Homet, ha felicitat a l'alcalde Josep Monràs per les polítiques educatives que s'estan aplicant a la ciutat. Especialment pel que fa al model pioner per evitar el fracàs escolar i incrementar les oportunitats professionals.

La Diputació felicita Mollet per les seves polítiques educatives .
L'Alcalde amb el diputat Rafael Homet i el regidor d'educació Raúl Broto

Més enllà de tractar-se d'una de les trobades periòdiques que la Diputació manté amb els municipis de la província de Barcelona per conèixer com apliquen les seves polítiques educatives i així poder establir ponts de col·laboració i suport, Rafael Homet ha destacat que Mollet "és un dels municipis que més esforç dedica a desenvolupar polítiques educatives" afegint que "ens interessava especialment conèixer de primera mà un projecte que considerem força interessant com és aquest model que Mollet ha començat a aplicar a les seves escoles per evitar el fracàs escolar prematur".

Segons Josep Monràs, amb aquest model, pioner a l'Estat espanyol, "el que pretenem és dotar dels instruments necessaris al professorat i a les famílies per evitar l'abandonament escolar prematur i millorar les competències dels joves incrementant les seves oportunitats d'inserció laboral i d'èxit professional". Monràs ha afegit que, ara, "ens agradaria comptar amb el suport de la Diputació per exportar aquest model a la província de Barcelona i a nivell europeu".

Aquest projecte pilot es va dur a terme el curs passat 2014-2015 i s'ha aplicat a 1000 alumnes de edats compreses entre els 12 i els 18 anys de l'IES Aiguaviva, l'IES Gallecs, l'Agrupació Escolar Anselm Clavé, el Centre d'Estudis Mollet i l'Escola Sant Gervasi. El projecte compta amb l'assessorament de la pedagoga molletana de la UAB Laura Arnau.

D'altra banda, Rafael Homet, també ha anunciat que la Diputació està treballant en un programa de beques per a les escoles bressol tot destacant la feina que en aquest àmbit se segueix fent a Mollet. De fet, una de les primeres actuacions d'aquest mandat ha estat augmentar la partida econòmica destinada a les beques per les escoles bressol i beques menjador en un 30%.

 

Imatges relacionades

L'Alcalde amb el diputat Rafael Homet i el regidor d'educació Raúl Broto
L'Alcalde amb el diputat Rafael Homet i el regidor d'educació Raúl Broto

Etiquetes