L'Ajuntament reclama al Departament d'Ensenyament que elabori una planificació escolar a mig termini per Mollet i que mantingui tots els grups de P-3 pel curs vinent
L'Ajuntament de Mollet del Vallès, a través de la regidoria d'Educació, ha enviat una carta al director general de Centres Públics del Departament d'Ensenyament de la Generalitat per reclamar-li que elabori una planificació escolar que permeti a l'Ajuntament programar a mig termini el seu mapa escolar. Així mateix, també li recorda, de nou, la situació de provisionalitat en la que es troba l'Institut Aiguaviva i demana que finalment no es tanqui cap dels grups de P-3 que hi ha a la ciutat.
Tenint en compte les oscil·lacions demogràfiques dels darrers anys, l'Ajuntament reclama a la Generalitat aquesta planificació que permeti programar i afrontar en el temps les diferents circumstàncies que s'esdevinguin en cada curs.
En aquesta línia, l'Ajuntament recorda que, mentre d'una banda, el curs vinent hi haurà una davallada en la escolarització dels infants de 3 anys (490 infants començaran P-3, 72 menys que el curs actual), de l'altra, hi haurà un increment de l'alumnat d'educació secundària en els propers anys (s'espera que el curs vinent es matriculin 713 alumnes a 1r d'ESO, 50 més que el curs actual, el que comporta, com a mínim, un grup més).
Justament, pel que fa els equipament de secundaria, es torna a demanar una solució definitiva per l'Institut Aiguaviva, que segueix ubicat de forma provisional en un edifici municipal i amb la previsió de la mancança d'espai de cara al curs que vinent, ja que el centre haurà completat les etapes d'ESO i Batxillerat. Es per això que es reclama al Departament, que és qui té les competències, que malgrat hi hagi una solució provisional pel curs vinent, doni una solució definitiva, ja sigui la construcció d'un nou edifici o la ubicació en un altre emplaçament definitiu.
Per tot plegat, l'Ajuntament considera que aquesta planificació, que com a mínim hauria de ser a quatre anys vista, hauria de tenir una visió integral del territori i de continuïtat entre etapes tenint en compte les especificitats de cada centre i l'equilibri de l'oferta de secundària, que s'estableixin criteris objectius, que, malgrat les diferents circumstàncies que es donen cada curs, sigui estable en el temps i que s'aposti per consensuar les decisions amb la comunitat educativa.
Al marge d'aquesta planificació, també es sol·licita que pel curs vinent es mantinguin tots els actuals grups de P-3, ja que la situació demogràfica actual és una bona ocasió per aplicar la disminució de ràtios, mesura que afavoreix la qualitat educativa i no implica inversió de recursos.
Finalment es demana que es torni a invertir en els edificis i infraestructures dels centres públics, una tasca que majoritàriament està duent a terme l'Ajuntament sense ser-ne l'administració competent.