El Museu Abelló acull la reunió de la Xarxa de Museus Locals
Aquest dijous, 2 de març, el Museu Abelló ha acollit la reunió de la Xarxa de Museus Locals de la Diputació de Barcelona.
El regidor d'Educació, Raúl Broto, ha estat l'encarregat de donar la benvinguda als professionals de 67 equipaments culturals de 52 municipis diferents, que s'han trobat al museu en una de les trobades periòdiques de treball de la Xarxa. En la reunió s'ha fet balanç del pla de treball anual i s'han explicat diferents novetats per al 2017.
La Xarxa de Museus Locals (XML) de la Diputació de Barcelona és una eina de suport i col·laboració dels i per als museus de la província que posa a l'abast dels municipis una sèrie de serveis i accions destinades a millorar la gestió, la conservació i la difusió del patrimoni i dels equipaments museístics amb l'objectiu de que esdevinguin espais referents de preservació de la identitat i la memòria col·lectiva, alhora que nous llocs d'aprenentatge, de socialització, d'oci i de desenvolupament del territori.
Esta integrada per 67 equipaments de 52 municipis (dades 2015) i coordinada per l'Oficina de Patrimoni cultural de la Diputació Barcelona.