Pla participatiu per revitalitzar el comerç i els serveis a Mollet L’Ajuntament de Mollet del Vallès ha presentat una nova fase del pla estratègic de revitalització comercial i de serveis que, complint amb el compromís que el govern de la ciutat va adquirir al Ple municipal, es va posar en marxa el novembre passat amb la primera reunió de treball. El Pla comptarà amb la implicació del propi sector i de la ciutadania en general com es posarà de manifest les properes setmanes. L’objectiu es dinamitzat i impulsar el comerç i els serveis tenint present que cal adaptar-se als nous temps i als nous reptes que afronten el sector en particular i les ciutats en general. https://www.molletvalles.cat/@@site-logo/logo-mollet-del-valles-blanc.svg

Pla participatiu per revitalitzar el comerç i els serveis a Mollet

L’Ajuntament de Mollet del Vallès ha presentat una nova fase del pla estratègic de revitalització comercial i de serveis que, complint amb el compromís que el govern de la ciutat va adquirir al Ple municipal, es va posar en marxa el novembre passat amb la primera reunió de treball. El Pla comptarà amb la implicació del propi sector i de la ciutadania en general com es posarà de manifest les properes setmanes. L’objectiu es dinamitzat i impulsar el comerç i els serveis tenint present que cal adaptar-se als nous temps i als nous reptes que afronten el sector en particular i les ciutats en general.

Pla participatiu per revitalitzar el comerç i els serveis a Mollet  .
Mercè Pérez, Josep Monràs i Laura Moreno d'Idencyti

Actualment, comerç, transport, hostaleria i serveis aporten el 80% de l’economia local. Així mateix, Mollet compta amb més de 1.600 locals oberts, el que representa 3,14 establiments comercials per cada 100 habitants, una dada molt propera a ciutats com ara Barcelona, on la xifra és de 3,21 establiments per cada 100 habitants.

Davant d’aquest actiu, l’Ajuntament de Mollet presenta aquest nou pla estratègic per analitzar i debatre com afrontar els canvis i els nous models d’un sector abocat cada cop més a la utilització de les noves tecnologies amb les vendes i serveis on-line o al canvi de tipologia dels espais.

En aquest sentit, per la regidora de Comerç, Consum i Promoció de la ciutat, Mercè Pérez “la intenció és crear un espai de treball amb el propi sector per analitzar i reflexionar conjuntament sobre el propi comerç i la seva contribució a la ciutat”.

El Pla, però, va més enllà i preveu també la contribució en aquest debat de la ciutadania en general, ja sigui a través de tallers participatius amb el teixit social i econòmic, amb els consumidors o amb la gent gran i els joves. 

Segons l’alcalde Josep Monràs “el govern municipal impulsa, dinamitza i posa els recursos, i a partir d’aquí, amb la clara voluntat de seguir incrementant els canals de participació de la ciutadania, escoltar la gent i recollir les seves aportacions, no només les dels directament implicats”. Per Monràs, es tracta, en definitiva, “d’un pla de tots fet per tots”.

Monràs també ha volgut deixar clar que “adaptar-nos als nous temps i no quedar-nos anquilosats en el comerç tradicional en cap cas significa renunciar al que sempre hem defensat: el comerç de proximitat”

La consultora internacional Idencity, especialitzada en el desenvolupament urbà de les ciutats, és l’encarregada de dur a terme la diagnosi i l’estudi del Pla.

 

Imatges relacionades

0167
0167

Etiquetes