L'Ajuntament de Mollet del Vallès vol aclarir la confusió generada respecte al rebut de l'aigua i les escombraries del 1r trimestre de 2020
L'Ajuntament de Mollet aclareix que en el proper rebut s'esvairan els dubtes sobre l'aigua i les escombraries, amb les bonificacions aprovades en l'estat d'alarma
L'Ajuntament de Mollet del Vallès vol aclarir la confusió generada per la campanya desinformativa amb motiu del rebut de l'aigua i les escombraries del 1r trimestre de 2020corresponent als mesos de gener a març. Aclarir:
- La Taxa d’Escombraries es fixa en funció dels preus marcats pel Consorci de Residus del Vallès Oriental per a la millora del servei d’escombraries.
- Com a tots els tributs municipals, venen acompanyats d’unes bonificacions a les que es poden acollir aquelles persones que ho necessitin.
- A Mollet existeix una àmplia xarxa de protecció social amb bonficacions que poden arribar fins al 95% de la taxa de l’aigua i una taxa de 3,4 euros l'any del rebut d’escombraries.
- Els rebuts municipals es poden francionar fins a 6 mesos sense interessos.
En el proper rebut que correspondrà al consum dels mesos de l’estat d’alarma hi haurà una rebaixa del 50% del canon de l’aigua, tal i com ja es va anunciar i s’estan estudiant altres mesures per incrementar les bonificacions.
L’alcalde Josep Monràs, ha recordat que "el govern ha aprovat un pla de xoc d'ajudes més complet i ambiciós de la comarca, del qual es beneficiaran milers de comerços i ciutadans que ja podran ser solicitades a partir de dilluns a l’Oficina d’Ajuts Covid-19 entre els que vull destacar l’ingrés puntual, en funció dels seus ingressos, de fins a250 euros a les famílies afectades econòmicament per la Covid-19"
Finalment, l'alcalde de Mollet del Vallès ha anunciat, a més, que en una propera fase del pla de xoc augmentaran les mesures perquè moltes més famílies molletanes, donada la situació d'alarma i crisi actual, puguin acollir-se a bonificacions i/o ajuts. I ha afegit que "la nostra voluntat és que les famílies i autònoms que han estat afectats econòmicament pels Ertes o pel tancament d'activitats no només tiguin ajudes econòmiques directes, sinó que tinguin bonificacions dels impostos municipals i en això estem treballant sense descans".
Informació necessària
Telèfons i aplicacions disponibles de la Generalitat de Catalunya
-
061: en cas de símptomes
- 112: emergències
- 012: informació general
- app (STOP COVID19 CAT): per controlar l’evolució dels símptomes amb indicacions i consells personalitzats: http://canalsalut.gencat.cat/ca/salut-a-z/c/coronavirus-2019-ncov/stop-covid19-cat
Centres d’Atenció Primària:
- Can Pantiquet: 93 570 59 77
- Plana Lledó: 93 579 83 83
Es recomana trucar per telèfon abans de desplaçar-se al centre
Canals municipals
-
Whatsapp (per escrit): 683 553 250
- Correu electrònic: ajuntament@molletvalles.cat
-
Canals d’informaió municipals habituals:
- Twitter: @ajmollet
- Facebook: ajuntamentmollet
- Instagram: @viumollet
- Web municipal: www.molletvalles.cat
Oficina d’Atenció Ciutadana (atenció telefònica): 93 571 95 05, de 9 a 18 h, de dilluns a dijous, i de 9 a 15 h els divendres.
Serveis Social i Servei d’Atencio a la Dona: (atenció telefònica): 93 570 77 47 i 93 570 09 08
Es poden fer tràmits on line les 24 h a travès de la seu electrònica: https://seuelectronica.molletvalles.cat
#EmQuedoAcasa #MeQuedoenCasa