L’Ajuntament de Mollet defensa un Pla de Mobilitat del Vallès que no afecti Gallecs L’Ajuntament de Mollet ha enviat un escrit d’al·legacions al Departament de Territori i Sostenibilitat a la proposta del Pla Específic de Mobilitat del Vallès en el que es reitera l’aposta de Mollet per la Ronda del Vallès sempre que el seu traçat no afecti l’espai natural protegit de Gallecs i, en general, no es contempli cap tipus d’infraestructura en aquest espai. Totes les al·legacions van encaminades a la defensa d’una mobilitat segura, saludable i respectuosa amb el medi ambient. https://www.molletvalles.cat/@@site-logo/logo-mollet-del-valles-blanc.svg

L’Ajuntament de Mollet defensa un Pla de Mobilitat del Vallès que no afecti Gallecs

L’Ajuntament de Mollet ha enviat un escrit d’al·legacions al Departament de Territori i Sostenibilitat a la proposta del Pla Específic de Mobilitat del Vallès en el que es reitera l’aposta de Mollet per la Ronda del Vallès sempre que el seu traçat no afecti l’espai natural protegit de Gallecs i, en general, no es contempli cap tipus d’infraestructura en aquest espai. Totes les al·legacions van encaminades a la defensa d’una mobilitat segura, saludable i respectuosa amb el medi ambient.

L’Ajuntament de Mollet defensa un Pla de Mobilitat del Vallès que no afecti Gallecs .

L’Ajuntament de Mollet ha presentat al·legacions al Pla Específic de Mobilitat entre els Vallesos de la Generalitat de Catalunya. Totes les al·legacions van encaminades a la defensa d’una mobilitat segura, saludable i respectuosa amb el medi ambient.

Les al·legacions es poden englobar  en 4 blocs: medi ambient, ferroviàri, connexió a peu i en bici i xarxa de carreteres, totes elles són demandes, moltes d’elles històriques, de la ciutat. Les més destacades són:

Medi Ambient

-       Limitació de velocitat de les vies ràpides que ens envolten per reduir la contaminació atmosfèrica.

Ferroviari

-       Soterrament de la línia R3 al seu pas per Mollet

-       Adaptació de l’Estació de Mollet-Sant Fost, per fer una estació accessible 100%.

-       Deixar de pagar per corones tarifàries, i implantar un sistema més just, com, pagar per distància recorreguda.

Connexió a peu i en bicicleta

-       Connectar Mollet amb els municipis de l’entorn (La Llagosta, Martorelles, Santa Perpètua...) amb carrils bici o a peu. Mollet és una ciutat envoltada de infraestructures i pensades només per als cotxes i es demana poder repensar-les connexions amb itineraris que es puguin fer fàcilment en bicicleta o a peu.

Xarxa carreteres

-       Que les carretes que ens envolten puguin connectar-se entre d’elles sense necessitat de travessar al ciutat. El que evitaria el col·lapse d’alguna de les entrades de la ciutat. P.e. es demana una connexió directa entre la C33 direcció Barcelona amb el Polígon de Can Prat.

En aquest sentit, per la primera tinent d’alcaldia, Mireia Dionisio, “com sempre hem fet, defensem i defensarem que Gallecs no es toca. Lluitarem el que calgui perquè cap pla contempli la possibilitat que hi passi qualsevol tipus d’infraestructura”. Dionisio també ha reivindicat una vegada més que “no renunciem i a més continuem reivindicant el soterrament de la línia R3 del tren al seu pas per Mollet i a que la nostra ciutat pugui estar connectada amb el nostre entorn amb itineraris segurs i accessibles a peu i en bicicleta”.

 

Etiquetes